וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שכר הלימוד באוניברסיטאות שוב יעלה?

נעמה טלמור

28.7.2009 / 11:12

מחירי התארים בארץ ממשיכים לטפס. שכר הלימוד בשנה הקרובה יעמוד על 12,503 שקלים ובהפתחת התקציב שהאוצר מעניק, ישלם כל סטודנט 9,646 שקלים עבור השכלה גבוהה

המאבק על העלאת שכר הלימוד נמשך גם השנה. הוועדה לתכנון ותקצוב שלחה היום (שלישי) מכתב למוסדות להשכלה גבוהה ובו היא הנחתה אותם כי גובה שכר הלימוד לתואר ראשון ושני בשנה"ל הקרובה יעמוד על 12,503 שקל בהתאם לעליית מדד המחירים לצרכן. בחישוב השיפוי - התקציב שמעניק משרד האוצר למוסדות להשכלה גבוהה בגין ההפחתה בשכר הלימוד לתואר ראשון - יעמוד שכר הלימוד בשנת הלימודים הקרובה על 9,646 שקל, כשלוש מאות שקלים וחמישים שקלים יותר מבשנה שעברה.

לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש יולי 2009 יתבצע חישוב סופי, כך מסרו במועצה להשכלה גבוהה ואז ייקבע שכר הלימוד. ועדת התכנון והתקצוב הבהירה למוסדות כי אין שינוי בגובה השיפוי שיינתן בשנת הלימודים הבאה לעומת שנה"ל תשס"ט והשיפוי יעמוד על סכום של 2,857 שקל בגין כל סטודנט לתואר ראשון.

"ראשי הוועדה לתכנון ותקצוב עדכנו גם את ראשי הסטודנטים והבטיחו כי השיפוי בגין שכר הלימוד לתואר ראשון הוא אחד הנושאים שיעלו בדיונים התקציביים המתקיימים עם משרד האוצר". הוסיפו במל"ג, "במכתב שנשלח למוסדות אף צוין כי בימים אלו אנו מצויים בדיונים עם אגף התקציבים במשרד האוצר לגבי תקצוב שנה"ל תש"ע לרבות קביעת גובה השיפוי בשכר הלימוד למערכת ההשכלה הגבוהה בגין שנה זו. אם החלטת הממשלה בנושא, כפי שהתקבלה ב-12 במאי תשתנה תעדכן הוועדה לתכנון ותקצוב את המוסדות והסטודנטים".

גורמים במועצה להשכלה גבוהה אמרו כי הפער בין דרישות המל"ג לבין הסכום שהאוצר מסכים לתקצב את מערכת ההשכלה הגבוהה עומד על כחמישים מיליון שקלים. במל"ג טוענים בנוסף כי באוצר יודעים שעקב אי התקצוב ייתכן ויעלה שכר הלימוד. בשבוע הבא ידונו באוצר ובמל"ג על הנושא במטרה להגיע לפשרה ולמנוע את העלאת שכר הלימוד.

יו"ר התאחדות הסטודנטים בישראל, בועז טופורובסקי, אמר בתגובה להעלאת שכר הלימוד, כי "שוב מוצאים עצמם הסטודנטים בישראל כבני ערובה במאבק כוחות בין פקידי האוצר לות"ת בנוגע לתקציבי ההשכלה הגבוהה. התאחדות הסטודנטים בישראל לא תאפשר מצב בו שכר הלימוד יעלה, על אחת כמה וכמה כאשר הדבר נעשה שלא בהיוועצות עמנו. ממשלת ישראל התחייבה שלא לשנות את גובה שכר הלימוד ללא הסכמתה של הנהגת הסטודנטים. הפרה של התחייבות זו תגרור את הסטודנטים להגיב כפי שאנו יודעים להגיב ובדרכים שכולם מכירים. מטריד אף יותר הוא שאנו חוזרים וקוראים לממשלת ישראל לדון עמנו על פתרון ארוך טווח לסוגיית שכר הלימוד תוך התחשבות בצרכי ההשכלה הגבוהה המקיפים, ובמקום שיתוף פעולה אנו זוכים להנחתות חסרות אחריות מצד הממשלה וראשי ההשכלה הגבוהה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully