וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: "אין רוחות מלחמה בגבול הצפון"

28.7.2009 / 10:49

רב אלוף גבי אשכנזי מכחיש את הדיווחים על מתיחות בגבול ישראל-לבנון, אך הבהיר: "חיזבאללה מחזיק אמצעי לחימה בשטחים בנויים, ואנו רואים זאת בחומרה"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: ענת ברק)

"אנו עוקבים בדריכות אחר הנעשה בגבול הצפון. ככלל, שורר שם שקט, ואני לא מודע לקיום רוחות מלחמה באזור". כך הצהיר הבוקר (שלישי) הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי. במהלך ביקור בבסיס הקליטה והמיון בתל-השומר. לרגל גיוס לחטיבת כפיר ציין אשכנזי, כי "ראינו בשבוע שעבר פיצוץ בדרום לבנון – דבר שמוכיח את טענותינו שחיזבאללה מחזיק אמצעי לחימה בשטחים בנויים בדרום לבנון. אנו רואים זאת בחומרה, והדבר נמצא בטיפול יוניפי"ל וממשלת לבנון".

במהלך ביקורו גם התייחס הרמטכ"ל לעדויות של ארגון "שוברים שתיקה", לפיהן ביצעו חיילי צה"ל פשעי מלחמה במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה. "אנו מתייחסים לכל תלונה ובודקים אותה במלוא הרצינות", אמר אשכנזי, "אך איננו יכולים להתייחס לתלונות אנונימיות מבלי לשאול את החיילים עצמם. חשוב לנו לבדוק את עצמנו. חשוב שהמחנה שלנו יהיה טהור, ושנדע שאנחנו מפעילים את האש נגד האנשים הנכונים. צה"ל נהג בעופרת יצוקה על פי רוח צה"ל והדין הבינלאומי, וצריך לזכור שאנו מדברים על מלחמה ושדה קרב וכך צריך להסתכל על הדברים. היו חריגות שטופלו, ואני לא מודע לשימוש בנוהל שכן במהלך המבצע".

באשר לסגן אדם מלול, סגן מפקד פלוגה בחטיבת כפיר, הנאשם כי הוא ואחד מחייליו התעללו בפלסטינים במהלך פעילות מבצעית בגדה, אמר אשכנזי: "צריך להתייחס לפרשת כפיר כפרשה חריגה. כולנו מכירים את הפעילות של החטיבה בשטחים, וחשוב שנהיה ברורים באופו שבו אנו מפעילים את הכוח ובמסרים שלנו גם בשדרת הפיקוד. המסר הוא אחיד וברור. החיילים פועלים מדי לילה במעצרים. אנו צריכים ללוות אותם ולהנחות אותם, ובאירוע הספציפי הזה מדובר בחריגה".

הרמטכ"ל דיבר בביקורו גם על האפשרות של פינוי מאחזים בלתי-חוקיים בגדה. "צה"ל ימלא כל הנחיה שיקבל מהדרג המדיני. צה"ל כפוף לשר הביטחון, ואם יידרש לבצע פעילות, הוא יבצע. דעתי היא שבכל מקום שמתמודדים מול אזרחים, העדיפות היא להעמיד שוטרים במעגל המיידי". אשכנזי אף ציין כי הוא מעודד עליית המוטיביציה בקרב מתגייסים חדשים ובירך את המתגייסים החדשים.

"נתק בין המפקדים לחיילים בשטח"

סגן אדם מלול, סגן מפקד פלוגה בחטיבת כפיר, מתח ביקורת חריפה על הרמטכ"ל גבי אשכנזי, שהגדיר את פרשת כפיר כ"חריגה". "איך יכול להיות שהרמטכ"ל נזכר אחרי כל כך הרבה זמן ואומר שהפעולות שבהן אני מאשים הן נורמה חריגה בזמן שזו דרך הפעולה הנהוגה בשטח, שאפילו ניתן לי גיבוי על ידי מפקדיי עד רמת מפקד החטיבה?", אמר מלול לוואלה! חדשות. "הדברים של הרמטכ"ל רק מדגישים את הנתק וחוסר הגיבוי בין הדרג שבשטח לבין הדרגים הגבוהים בצבא, ולצערי אני זה משלם את המחיר. על חשבוני מלמדים בצה"ל שיעור בלחימה".

גם יו"ר ועד מתיישבי בנימין, סגן אלוף במיל' איציק שדמי, התייחס לעניינו של מלול ולדברי הרמטכ"ל, לפיהם צה"ל יגבה את קציניו אם מתנחלים יגישו תביעות נגדם. "אל תטיפו לנו מוסר", כתב שדמי לרמטכ"ל ולאלוף פיקוד המרכז גדי שמני. "מיטב בנינו הם הלוחמים והקצינים ביחידות המובחרות ביותר, וצה"ל הוא הרבה יותר שלנו מאשר שלך. ראינו כיצד הפקרת את סגן אדם מלול לתביעות הנבזיות של ארגוני השמאל, וראינו כיצד נלחמת בחירוף נפש נגד מח"ט כפיר, שהעיד לטובת מלול בבית המשפט".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully