וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית של אובמה: הסדר קבע בתוך שנה וחצי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.7.2009 / 9:37

לפי העיתון "אל חיאת", השליח האמריקאי הציע לישראל ולרשות לנהל מו"מ על הסדר הקבע בשנה וחצי. "ארה"ב פועלת להגיע להסכמה על הגבולות הסופיים של המדינה הפלסטינית"

השליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, הציע לקיים משא ומתן על הסדר הקבע במשך שנה וחצי – כך מסרו (שלישי) מקורות המוגדרים "מהימנים" לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. על פי המקורות, ארה"ב פועלת להשיג הסכמות על שרטוט הגבולות הסופיים של המדינה הפלסטינית ולאחר מכן למצוא פשרה בנושא ההתנחלויות.

המקורות ציינו כי מיטשל מנסה להשיג מהבכירים הישראלים התחייבות ברורה להפסקת הבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית, כדי שניתן יהיה לאחר מכן לפתוח במשא ומתן בן שנה וחצי שמטרתו הסכם קבע עם הפלסטינים. חבר צוות המשא ומתן סאיב עריקאת הבהיר בשיחה עם העיתון כי הפסקת הבנייה בהתנחלויות "איננה תנאי פלסטיני לחידוש המגעים אלא התחייבות ישראלית במסגרת מפת הדרכים".

עריקאת תהה עוד כיצד יוכל הממשל האמריקאי לכפות על ישראל לסגת מהשטחים ולפתור את סוגיית ירושלים והפליטים, אם הוא לא מצליח לכפות על ישראל להפסיק את הרחבת ההתנחלויות. מקורות פלסטינים מסרו לעיתון כי אבו מאזן "אינו מרוצה" מהעמדה האמריקאית המחפשת אחר פשרות בנושא הבנייה בהתנחלויות. על פי המקורות, אבו מאזן סבור כי הפסקת הבנייה תבטא נכונות מצד ישראל כלפי תהליך השלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully