וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטשל לפלסטינים: "אין התקדמות עם ישראל"

ניר יהב

27.7.2009 / 23:55

השליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, נפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית ועדכן אותו לגבי התקדמות המו"מ באזור. "הנשיא אובמה נחוש להשיג הסכם כולל"

השליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, נפגש הערב (שני) עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן ואמר לו כי הממשל האמריקאי מנסה להשיג התקדמות מול ישראל בכל הנוגע להקפאת הבנייה בהתנחלויות. לדבריו, "טרם הושגו סיכומים של ממש מול ממשלת ישראל". חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, אמר לאחר הפגישה כי אבו מאזן אמר למיטשל כי אין שום פשרות בעניין ההתנחלויות.

במסיבת עיתונאים משותפת שקיים ברמאללה עם מיטשל אמר עריקאת כי מיטשל הבהיר לו שהממשל האמריקאי לא שינה את עמדתו כלפי הצורך במילוי כל ההתחייבויות במסגרת מפת הדרכים. עריקאת הוסיף ואמר כי אבו מאזן הדגיש שגם על הפלסטינים למלא את כל התחייבויותיהם.

עריקאת ציין כי אבו מאזן מברך על כל חידוש אפשרי של המשא ומתן בין ישראל לסוריה "שכן הוא אינו סותר את המאמצים המושקעים במסלול הפלסטיני", לדבריו. מיטשל אמר כי פגישתו עם אבו מאזן הייתה "קונסטרוקטיבית" והבהיר שבכוונת הנשיא אובמה להשקיע כל מאמץ כדי לכונן הסכם שלום כולל במזרח התיכון, שיכלול בין השאר את הפלסטינים, סוריה ולבנון.

"הנשיא אובמה ביקש מכל הצדדים לנקוט בצעדים כדי לאפשר חזרה למשא ומתן קונסטרוקטיבי שיוביל לשלום כולל, שאליו מייחלים כולם", אמר מיטשל. "צעדים אלו חייבים להתבצע למען הרגעת האווירה ולצורך פתיחת דיון רציני בין הצדדים". הוא אמר עוד כי ישנו מסר אחד לכולם והוא: "אנו רוצים לסייע לכם להגיע לשלום באזור כדי שכולם רק ירוויחו ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully