וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק: תלמיד אלים יורחק מיד מבית הספר

נעמה טלמור

27.7.2009 / 19:38

על פי התיקון לחוק זכויות התלמיד שהתקבל, תלמיד שהתנהג באלימות יורחק מבית הספר לפני שייערך לו שימוע. השר סער: "החוק יצור סביבת לימודים טובה ובטוחה יותר"

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שניה ושלישית ברוב של 63 מול מתנגד אחד את התיקון לחוק זכויות התלמיד שיזם שר החינוך גדעון סער. מדובר בתוכנית למיגור האלימות בבתי ספר.

על פי התיקון, תלמידים שהורחקו מבית הספר עקב התנהגות אלימה לא ישובו לספסל הלימודים עד שלא יחול שימוע בעניינם. כמו כן החוק יאפשר בפעם הראשונה לבית הספר להציג גם הוא את עמדתו בשימוע. עד עתה נשאר התלמיד המורחק בין כתלי בית הספר עד לתום השימוע בעניינו.

התיקון נדרש על מנת לאפשר שימור של אווירה לימודית במשך תקופת הביניים בין ההשעיה לשימוע.המצב הקיים לא תמיד איפשר זאת. "לדוגמא, תלמיד כיתה ט' שנחשד באונס בת כיתתו, המשיך לבוא לבית הספר לאחר הרחקתו, כיוון שהגיש ערר (שנדחה). באותה העת, התלמידה המתלוננת, על אף שהגישה תלונה במשטרה, פחדה לבוא לבית הספר מאימת התלמיד”, סיפרו בלשכתו של השר.

סער אמר לאחר אישור החוק כי "הכנסת אמרה את דברה וגיבתה ברוב גורף מהלך שתחילתו הבנה של הזכויות האמיתיות של התלמיד: הזכות ללמוד והזכות להיות מוגן. החוק הוא צעד ראשון בלבד בדרך לשינוי הנדרש והוא יצור סביבת לימודים טובה ובטוחה יותר".

תיקון החוק עלה על סדר היום בעקבות עליה במספר התקריות האלימות בבתי הספר. סער הצהיר שבכוונתו להחיל את החוק כבר בשנת הלימודים הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully