וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כצל'ה: "ישראל מקיאה בוגדים כמו שרון"

יהושע בריינר וארז רומס

27.7.2009 / 20:18

הח"כ מהאיחוד הלאומי נאם בהפגנה נגד מדיניות ארה"ב שנערכת בירושלים ואמר, כי "ישראל תקיא גם את נתניהו אם הוא ימשיך לבגוד בה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: רן צימט)

כ-2,000 בני אדם הגיעו הערב (שני) להפגנה מול הקונסוליה האמריקאית בירושלים, במטרה למחות נגד מה שהם מכנים "התכתיבים של הממשל האמריקאי לישראל".

ח"כ יעקב כץ כצל'ה (האיחוד הלאומי) קרא בנאומו לשליח האמריקאי ג'ורג' מיטשל ללכת הביתה. "ארץ ישראל מקיאה את מי שבוגד בה. ארץ ישראל הקיאה את אריק שרון, היא הקיאה את אולמרט ואת הירשזון ואת חיים רמון, את דן חלוץ וארץ ישראל תקיא את ביבי נתניהו אם הוא ימשיך לבגוד בארץ ישראל".

בהפגנה נאם גם יו"ר מועצת יש"ע דני דיין ואמר: "אנחנו גרים בלב ארצנו על אפו וחמתו של הלחץ האמריקאי. אנחנו קוראים לנתניהו, אל תלמד מאלה שמנסים לעשות עצמנו כחגבים. תלמד אפילו מקודמייך בתפקיד. אילו הפוליטיקאים של היום היו צריכים לעמוד בפני ההחלטה ההיסטורית ב-48' ולהכריז על ריבונות ישראל או להיכנע ללחץ האמריקאי, ספק אם מדינת ישראל הייתה קיימת. מי שאומר שאי אפשר לעמוד מול הלחץ האמריקאי הוא בור או שקרן. שילה וחברון הם של עם ישראל לנצח נצחים ואת ההתחייבות הזאת אנחנו נכפה על מדינת ישראל".

יו"ר מועצת יש"ע אמר הערב לוואלה! חדשות: "מטרת ההפגנה היא לקרוא לממשלת ישראל לשמור על עצמאותה ולדאוג לכך שההחלטות על הנושאים החיוניים למדינה יתקבלו בירושלים ולא בוושינגטון".

לדברי דיין, "מאז שנכנסה הממשלה לתפקידה, הוקפאה לחלוטין הבנייה ביישובי יהודה ושומרון ולא אושרה אף תוכנית בנייה. עם זאת, הממשלה מחממת את מנועי הבולדוזרים במטרה להרוס מאחזים. לא יתכן שממשלה בראשות הליכוד תיתן ידה למגמה הזו". המפגינים נושאים שלטים עליהם נכתב: "לא לתכתיב האמריקאי", 'No we can't", ו-"ישראל לא תתקפל".

עדכון ראשון: 19:18

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully