וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "לא אתן למתנחלים לאיים על צה"ל"

יהושע בריינר

27.7.2009 / 18:38

שר הביטחון יצא בצעדים במטרה לבלום את התביעות חסרות התקדים שהגישו מתנחלים נגד קצינים בכירים על רקע פינוי מאחזים. "מדובר בהטלת אימים על בעלי תפקידים"

שר הביטחון אהוד ברק פנה הערב (שני) ליועץ המשפטי של משרד הביטחון, וביקש ממנו לפעול במהירות מול משרד המשפטים במטרה לבלום, כהגדרתו, את התביעות האישיות שהוגשו לאחרונה נגד קצינים בכירים בצה"ל על רקע פינויי מאחזים בשטחי הגדה. הכוונה לתביעה חסרת התקדים של תושבי ההתנחלות יד יאיר נגד מפקד אוגדת איו"ש תא"ל נועם תיבון ומפקד חטיבת בנימין בעקבות פינוי מבנים במקום לפני שנה.

מלשכת ברק נמסר כי "שר הביטחון רואה בחומרה רבה את הניסיון של גורמים קיצוניים להלך אימים על קצינים ובעלי תפקידים באמצעות תביעות שכל מטרתן היא למנוע מהם לבצע את תפקידם כהלכה". עוד נמסר, כי "חיילים הפועלים במסגרת תפקידם יזכו למלוא הגיבוי והסיוע של המדינה ומערכת הביטחון, וכל ניסיון להצר את צעדיהם ייתקל בהתנגדות נחרצת".

דבריו של ברק מיוחסים לתביעת נזיקין אישית וחסרת תקדים, אשר הוגשה באחרונה נגד קצינים בכירים בצה"ל בשל פינוי מאחז בגזרת בנימין. בני הזוג חנה ומאיר גולדמינץ, תושבי המאחז יד יאיר שפונה ונהרס לפני כשנה תבעו פיצויים בסך 432 אלף שקלים ממפקד אוגדת איו"ש תת אלוף נועם תיבון, מפקד חטיבת בנימין אלוף משנה אביב רשף וראש המנהל האזרחי תת אלוף יואב (פולי) מרדכי, בטענה כי הפינוי נעשה תוך הפרת צו ביניים של בג"ץ וללא שימוע.

בא כוחם של התובעים, עו"ד דורון ניר צבי, אמר הערב בתגובה לדברים, כי "יש כאן ניסיון של מר ברק לשבש הליכי משפט וליצור לחץ על השופטים". לדבריו, "במקרה שלנו נעשו פעולות חמורות מאוד על ידי אותם קצינים שכוללות הפרת צו בג"ץ, הריסת מבנים שאין עליהם צווי הריסה וללא זכות שימוע. הנחרצות של ברק לא מדאיגה אותנו. שלא יאיים ולא יפחיד. יש שופטים בירושלים שיקבעו האם לקבל את התביעה או לדחות אותה".

לטענת התובעים, הפינוי עצמו בוצע ללא התחשבות בצו הביניים, ללא התרעה מוקדמת וכמחטף ופעולת עונשין כנגד המתנחלים. לדברי גורמי ביטחון, עוד בטרם מועד הפינוי נעשו ניסיונות להגיע להסדר על פינוי מוסכם בין הצדדים. במהלך הפינוי נהרסו מספר מבנים ששימשו כבית וכבית כנסת. יש לציין כי במהלך השנים היו תושבי המאחז בקשר רציף עם גורמי הצבא באזור, אולם ההתיישבות במקום לא אושרה באופן סופי על ידי המנהל האזרחי.

ניתן לפנות ליהושע במייל: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully