וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיטלר באהבה: עותק חתום של מיין קמפף

עידן דורנר

27.7.2009 / 16:21

הספר הנדיר, שכולל הקדשה שכתב היטלר לשותפו לכלא, יימכר במכירה פומבית ונחשב לאחד מכמה עותקים מוגבלים שניתנו לדיקטטור הנאצי בשנת 1925, לפני ההוצאה הראשונה לאור

עותק נדיר ביותר של הספר "מיין קמפף", החתום על ידי המחבר אדולף היטלר וכולל הקדשה שכתב הדיקטטור לחברו לכלא לנדסברג, עומד למכירה פומבית. הספר, המצופה בבד אדום, נחשב לאחד מכמה עותקים מוגבלים שניתנו להיטלר בשנת 1925, לפני ההוצאה הרשמית לאור.

היטלר הקדיש את הספר לגאורג מאורר. בהקדשה, שנכתבה בעט שחור, נכתב: "לזכר הזמן שבילנו יחד בכלא לנדסברג. מוקדש בלבביות מאדולף היטלר. חג המולד 1925". הפיהרר נכלא בלנדסברג לאחר ניסיון הפוטש הכושל במרתף הבירה במינכן בשנת 1923.

מאורר, חבר במפלגה הנאצית, היה מעורב ככל הנראה גם הוא בניסיון ההפיכה, ולכן נכלא גם הוא. אך כשהשתחרר מהכלא הוא בגד בהיטלר ומסר לרשויות רשימה של תומכי היטלר. בשנת 1932 מאורר ומשפחתו קיבלו סיוע מאדם בשם הר בייבל, וככל הנראה הוא האדם שקיבל את הספר. איש לא יודע מה עלה בגורלו של מאורר, אך לפי ההערכות הוא נרצח בשנת 1933, כשהיטלר עלה לשלטון.

עותקים חתומים של הספר הם נדירים ביותר, וכאלו עם הקדשה אישית הם נדירים עוד יותר. הספר יוצע למכירה פומבית בבריטניה ב-13 באוגוסט. לפי ההערכות הסכום שהוא יימכר תמורתו לא יהיה נמוך מ-20 אלף ליש"ט. בשנת 2005 נמכר עותק חתום של מין קמפף ב-23,800 ליש"ט במכירה פומבית בלונדון.

המהדורה הראשונה של הספר הופצה בשני חלקים והודפסו ממנה רק 500 עותקים. המהדורה השנייה נכתבה מעט לאחר שחרורו של היטלר מהכלא. עד שנת 1939 מיין קמפף נמכר ב-5,200,000 עותקים ותורגם ל-11 שפות. אחרי שנת 1933 הספר הפך לחלק מתוכנית הלימודים בגרמניה וניתן במתנה לכל הזוגות שהתחתנו בגרמניה. כיום מכירתו בגרמניה אסורה על פי חוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully