וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

EMG ודוראד סיכמו: מחירי הגז ייתייקרו בעוד 37%

אבי בר-אלי

27.7.2009 / 14:47

ההסכם בין החברה המצרית ליזמי תחנת הכוח הפרטית - למרות התחרות עם קידוח "תמר". תוקף החוזה: 17 שנים עם אופציה להארכה

ספקית הגז הטבעי המצרית EMG ויזמית תחנת-הכוח הפרטית דוראד חתמו היום על עדכון חוזה רכש הגז עליו סיכמו לפני כשנה וחצי, כך נודע ל-TheMarkerr. מדובר בחוזה לאספקת 12.5 מיליארד מ"ק (BCM) גז טבעי לתקופה של 17 שנה עם אופציה לחמש שנים נוספות.

היקף החוזה החדש מוערך ב-2.1-2.5 מיליארד דולר. חישוב ראשוני מצביע על מחיר גז מעודכן שבין 5-5.5 דולר למיליון BTU– הגבוה ממחיר הגז עליו סיכמו הצדדים בחודש דצמבר 2007 (4 דולר). היקף המכירה השנתי יעמוד בטווח 125-150 מיליון דולר, ולפי הערכות, תשמור בכך EMG על מרווח השיווק המקורי עליו התבססה טרם פתיחת מחירי הגז מול ממשלת מצרים.

דוראד ו-EMG חתמו בעבר על הסכם רכישת גז ל-20 שנה בהיקף כולל של כ-2 מיליארד דולר, ואולם מאז ייקרה מצרים את מחיר הגז המסופק ליצוא. לפני כשלושה חודשים נחשףכי EMG הודיעה לקבוצת דוראד כי בכוונתה לייקר את מחיר הגז עליו סיכמו, והצדדים החלו במשא ומתן לעדכון תנאי העסקה, תוך דיון מקביל בבקשות דוראד לשינויים מצדה בתנאי העסקה ובלוחות הזמנים לאספקת הגז.

בשבוע שעבר פורסם כי חברת החשמל סיכמה עם הספקית המתחרה, ים-תטיס, על רכישת 5 BCM בחמש השנים הקרובות תמורת כמיליארד דולר – עלות המשקפת מחיר גז של 5.6 דולר למיליון BTU. דוראד שבשליטת חברת קצא"א הממשלתית (37.5%), הקונצרן התורכי זורלו (25%), א.דורי (18.75%) ואדלקום (18.75%), מתעתדת להקים תחנת כוח בהיקף של 800 מגה-וואט במתחם קצא"א באשקלון. עלות הקמת התחנה מוערכת בכ-3 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully