וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק האסבסט אושר על ידי וועדת השרים לענייני חקיקה

אייל דץ

27.7.2009 / 13:26

על פי הצעת החוק, ייאסר לחלוטין השימוש באסבסט ושיעור הקנסות יוגדל משמעותית. חברות לייצור אסבסט יממנו כמחצית מעלות ניקוי החומר המסרטן

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה אתמול (ראשון) את חוק האסבסט. על פי הצעת החוק, יאסר שימוש חדש באסבסט ויופסק שימוש קיים באסבסט פריך. הצעת החוק נוקבת בלוחות זמנים מוגדרים להפסקת שימוש באסבסט פריך במתקני תעשייה, כלי רכב ומבני ציבור. כמו כן, קובעת הצעת החוק חובת מיפוי, רישום וסימון של אסבסט פריך, ונהלי תחזוקה. הצעת החוק מעניקה מתן סמכויות רישוי, פיקוח ואכיפה למשרד להגנת הסביבה ולרשויות המקומיות, ובכלל זה הגדלה משמעותית של שיעורי הקנסות ומתן אפשרות להטלת עיצום כספי במקרה של הפרות הוראות החוק.

כמו כן, למשרד להגנת הסביבה יינתנו סמכויות להוצאת צווים לסילוק מפגעי אסבסט בהם, יכולת להורות למחזיק הנכס או למבצע המפגע לסגור את המתחם, הנחיות לסילוק הפסולת, הנחיות לדרכי עיטוף הפסולת, וביצוע דגימות. עוד קובעת הצעת החוק כי יפתח חשבון נפרד בקרן הניקיון של המשרד להגנת הסביבה לטובת פרויקט ניקוי מפגעי אסבסט בקרקע באזור הגליל המערבי. מחצית מהוצאות הניקוי יתקבלו מהחברות שעסקו בייצור ושיווק מוצרי אסבסט. בתגובה לאישור הצעת החוק בוועדת השרים, אמר השר להגנת הסביבה גלעד ארדן כי "החוק יסייע לאתר ולטפל במפגעי האסבסט במדינה ובכך להציל את חייהם של עשרות אנשים המתים מידי שנה כתוצאה מחשיפה לאסבסט".

האסבסט - חומר מסרטן וודאי

מדי שנה מאובחנים בישראל עשרות חולים נוספים בסרטן המזותליומה, מחלה חשוכת מרפא הנגרמת כתוצאה מחשיפה לאסבסט. בעקבות הנתונים הקשים, הכריז בחודש מאי האחרון המשרד להגנת הסביבה על פרויקט ניקוי פסולת האסבסט הפזורה בקרקעות גליל המערבי. מדובר בפסולת שמקורה בפעילות מפעל האסבסט שפעל בנהריה, הוטמנה או פוזרה בעבר בקרקעות ברחבי העיר נהריה והגליל המערבי, בין היתר כמצע לשבילים, לדרכים ולחניות, בשטחים ציבוריים ובשטחים חקלאיים.

בדיון שהתקיים בשנה שעברה בוועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת, נחשפו נתוני משרד הבריאות מהם עולה כי התחלואה בסרטן ריאות בקרב תושבי נהריה שנחשפו לאזבסט, גבוהה פי עשרה מכל מקום אחר בארץ. מהנתונים עולה כי 70 אחוז ממקרי סרטן מסוג מזותליומה ניתן לייחס לחשיפה לאזבסט, כאשר עישון מכפיל את הסיכון.

  • עוד באותו נושא:
  • אסבסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully