וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הילדים הבדואים נחשפים לפיתוח אישיותם

רמי שני

27.7.2009 / 12:13

הפורום לדו-קיום בנגב ארגן סדנת צילום שבמסגרתה ילדים בדואים מיישוב בלתי מוכר מתעדים את חייהם מנקודת מבטם. "המדינה מתייחסת לילדים האלה כשקופים"

ילדי היישוב הבדואי הבלתי מוכר ואדי אל נעם, השתתפו באחרונה בסדנת צילום, כחלק מקייטנה ייחודית שארגן הפורום לדו-קיום בנגב. המטרה היתה לתת לילדים אפיק ביטוי אישי, שעשוי לדברי המארגנים לפתח את אישיותם, תוך כדי פעילות לתיעוד חייהם מנקודת מבטם. הפעילות באה לאחר שהילדים התארחו בתקופת הלימודים באוניברסיטת בן גוריון.

הפורום לדו-קיום, ערך במהלך השנה שלוש סדנאות צילום בכפר ואדי אל נעם. סדנת הקיץ היוותה המשך ישיר לסדנאות שפעלו במהלך השנה ובמהלכה התנסו הילדים בכלים שונים לביטוי עצמי. במהלך סדנת הקיץ הכינו הילדים פסיפס גדול עליו מצוירת מפת הכפר ואדי אל נעם. הפסיפס יתלה בבית הספר בתחילת שנת הלימודים הקרובה.

הילדים למדו והכינו שני סרטי אנימציה, השתתפו בסדנא להטסת עפיפונים וסדנת ליצנות. את הסדנאות השונות ליוו הילדים עם מצלמותיהם האישיות, שנתרמו כולן על ידי אנשי הפורום לדו-קיום בנגב לשוויון אזרחי והצלם אילן מולכו. "זאת היתה חוויה מדהימה", סיפר נעם תירוש, רכז הפעילות של הפורום לדו-קיום בנגב, "גם לילדים וגם לכל מי שבא ותרם מזמנו לטובת העניין. בסדנאות שהעברנו במהלך השנה, הילדים השתמשו עם מצלמות פילם, שנתרמו על ידי אנשים שונים. במהלך הסדנא, הם לא רק צילמו אלא השתתפו בכלל הפעילות וצילמו את מה שקורה".

קרן מנור, חברת הארגון, אמרה לוואלה! חדשות כי "לעבודה עם בני ובנות נוער בדואים מהכפרים הלא מוכרים בנגב, קיימות משמעויות רבות עבורי. מעבר לכיף, גם שלנו וגם שלהם, במהלך השבוע הזה עומדת גם אמירה פוליטית. בתור אזרחים איננו מוכנים למצב שבו בני אדם אחרים, החיים איתנו באותו המרחב יתקבלו כאזרחים סוג ב' ומשוללי זכויות. במה שונה ילד מהיישוב עומר, אשר כל ההזדמנויות פתוחות בפניו מילד מיישוב בדואי החי רבע שעה ממנו ללא מים, חשמל או נגישות לשירותים בסיסיים וחי בפחד מתמיד שביתו יהרס?"

"כפר שמע"צ לא טרח לציין בשלט"

עוד אמרה הפעילה מנור כי "הילדים האלה לומדים בבית ספר דל תקציב בכפר שאפילו מע"צ לא טרחה לציינו בשלט. מדיניות זו רק ממשיכה ומנציחה את האפליה והפערים בין האזרח למי שהוא. על ידי סדנאות צילום שעברו במהלך השנה, תיעדו בני ובנות הנוער את חייהם. למרות שמדינת ישראל מתייחסת אליהם כשקופים, מוכיחות התמונות שצילמו את נוכחותם הממשית".

קבוצחת אקטיוויז'יון שמסייעת לארגון הפעילות, נוסדה על ידי קבוצת יוצרים תיעודיים מתוך אמונה בכוח הדימוי הויזואלי בדרך ליצירת מודעות ושינוי ומתוך הרצון להגשים ממד חדש במדיה החזותית. הממד של אלו שנתפשים כנושא הסביל בעולם התיעודי.

  • עוד באותו נושא:
  • בדואים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully