וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוסרה העתירה נגד ליברמן כשר חוץ

עדי שמחוביץ

27.7.2009 / 11:47

התנועה לאיכות השלטון דרשה לבטל את מינוי ליברמן לתפקיד שר החוץ עקב חקירותיו, אולם בג"ץ המליץ למשוך את העתירה. "כך אתם ממעטים את האפשרויות למלא תפקידים"

תאגיד כאן

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

התנועה לאיכות השלטון משכה הבוקר (שני) את העתירה שהגישה לבג"ץ נגד מינוי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לתפקיד שר החוץ ונגד מינוי חברו לסיעה, ח"כ דוד רותם, לתפקיד יו"ר ועדת החוקה של הכנסת. ההחלטה התקבלה בעקבות הערת השופטים כי החקירה המשטרתית נגד שר החוץ ליברמן נמצאת בשלב ראשוני ושעדיין לא הוגש נגדו כתב אישום.

בעתירה, שהוגשה לפני כארבעה חודשים, דרשה התנועה לבטל את ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לבין ישראל ביתנו, לפיו ימונה ליברמן לסגן ראש הממשלה ושר החוץ. כמו כן, דרשה העתירה לבטל את הסעיף בהסכם לפיו ימונה שר לביטחון פנים מטעם מפלגת ישראל ביתנו והסעיף לפיו ימונו שלושה נציגים של המפלגה בוועדת השרים לענייני חקיקה.

נימוקי העתירה מתייחסים לחקירות הפליליות המתנהלות נגד ליברמן בשנים האחרונות. "הפסול במינוי שר חוץ אשר בעניינו מתוכננים להתקיים חיקורי דין בארצות זרות הינה כפולה ומכופלת", נכתב בעתירה. נימוק נוסף בעתירה מתייחס לאפשרות שליברמן מבצע את העבירות המיוחסות לו עד היום. הבקשה שלא למנות שר לביטחון פנים ממפלגת ישראל ביתנו, מתייחסת לניגוד העניינים במצב בו חוקרים כפופים לשר הקשור לנחקר.

השופט אליעזר ריבלין התייחס לכך בדיון היום ואמר: "לפי הגישה הזו, כל מפלגה בה מישהו נחקר לא יכול חבר אחר לשמש בה באיזה שהוא תפקיד ובדרך הזו אתם ממעטים את האפשרויות למלא תפקידים. האם לא היה בעבר שר לביטחון פנים שמישהו במפלגה שלו נחקר? האם יש מפלגה כזו שעונה על כל התנאים שלכם שם אף אחד לא נחקר אף פעם?".

השופט ריבלין גם תהה מדוע במקרים אחרים בהם היה מצב דומה לא פנתה התנועה למען איכות השלטון לבג"ץ: "אם בוחרים את המקרים. מדוע יש ההבחנה הזו?" על כך השיב עו"ד ברק כלב, המייצג את התנועה, כי ייתכן שאי הגשת עתירות בעניין בעבר הוא שהוביל למצב הקיים. השופט חנן מלצר לחץ על העותרים ואמר כי פסיקה לפיה ליברמן אינו יכול לשמש כשר כמוה כהגשת כתב אישום: "אתם מכרסמים בחזקת החפות", אמר מלצר והציע להם למשוך את העתירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully