וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ביטחוני: ”נחושים לפנות את המאחזים”

יהושע בריינר

27.7.2009 / 10:37

בכיר במערכת הביטחון אמר לוואלה! חדשות כי 23 המאחזים יפונו גם אם לא תושג פשרה עם המתנחלים. מועצת יש”ע: ”לא נקיים מו”מ כל עוד הבנייה מוקפאת”

"לא נתחיל בהידברות עם משרד הביטחון עד אשר תוסר הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון", כך אמר היום (שני) לוואלה! חדשות יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין. ההחלטה התקבלה על רקע חשש המתנחלים מפני פינוי 23 מאחזים לא חוקיים. לוואלה! חדשות נודע כי בשבועות האחרונים נעשו מספר ניסיונות מצד גורמים במערכת הביטחון לפתוח במשא ומתן עם ראשי המתנחלים לקראת פינוי בהסכמה של חלק מהמאחזים.

מטרת המגעים, כך נראה, היא להגיע לסיכום נוסח הסכם מיגרון. כלומר, פינוי מרצון של המאחז, בתמורה להעברת תושבי המאחז להתנחלות אחרת ביהודה ושומרון. ראשי המתנחלים, לעומת זאת, אינם מוכנים להתחיל בדיונים בנושא, כל עוד לא תאשר הממשלה בנייה בתוך ההתנחלויות המוכרות. הערב יקיימו המתנחלים הפגנה ותהלוכת לפידים מול הקונסוליה האמריקאית בירושלים, תחת הכותרת "כן לעצמאות ישראל, לא לתכתיב האמריקאי".

"הידברות על המאחזים תחת הקפאה כוללת של הבנייה תהיה דומה לניהול משא ומתן עם אקדח לרקה", אמר דיין לוואלה! חדשות, "כל עוד ההקפאה קיימת אין מקום להידבר על שום דבר אחר. בכל מקרה, גם כשתהיה הידברות נצטרך לבדוק מאחז מאחז ולראות היכן יש בעיות משפטיות אמיתיות אותן אפשר לפתור. כל נושא המאחזים הוא נשף מסכות אחד גדול. הבעיה של המאחזים היא לא משפטית אלא פוליטית. רובם הוקמו על ידי ממשלות ישראל, התשתיות הונחו על ידי משרד השיכון, אבל נהיה מוכנים לעשות פשרות במקומות בהם הבעיה היא משפטית, כדוגמת מיגרון".

במקביל הציעו ביש"ע לשר הביטחון אהוד ברק ולראש הממשלה בנימין נתניהו למנות משפטן בכיר שיבדוק מחדש את סוגיית המאחזים. לטענת המתנחלים, דו"ח טליה ששון שעסק במאחזים אינו רלבנטי. לטענתם, העובדה שששון ניסתה להתברג ברשימת מרצ בבחירות האחרונות מראה שהיא הייתה מוטה פוליטית.

"עם או בלי הידברות, המאחזים הלא מורשים יורדו", אומרים במערכת הביטחון, "נעשה כל ניסיון לעשות זאת תוך כדי הידברות, אולם על פי החלטת שר הביטחון, 23 המאחזים המדוברים לא יישארו על הקרקע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully