וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק מופז" להצבעה - נתניהו יצליח הפעם?

פנחס וולף

27.7.2009 / 9:45

הכנסת תצביע היום על "חוק מופז" שיאפשר לשבעה חברי כנסת להתפלג מסיעתם. החוק כנראה יעבור, למרות התנגדויות בקואליציה. ח"כ בראון: "אקרא לקדימה להצביע בעד - כדי לבזות את נתניהו"

"חוק מופז" יעלה היום (שני) לקריאה ראשונה במליאת הכנסת. זאת, על רקע מפלתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע שעבר בניסיונו להעביר את הרפורמה במנהל מקרקעי ישראל. החוק, שצפוי לעבור בקריאה ראשונה על אף התנגדויות מצד חלק מחברי הקואליציה, יאפשר לשבעה חברי כנסת להתפלג מסיעתם, גם אם אינם מהווים שליש ממנה.

ארבעת "מורדי" מפלגת העבודה, אופיר פינס, יולי תמיר, עמיר פרץ ואיתן כבל מתכוונים להתנגד לחוק ואילו יתר חברי הסיעה צפויים לתמוך בו. בליכוד, מלבד יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, שמתנגד לחוק, צפויים לתמוך בו כל השרים וחברי הכנסת. עדיין לא ברור כיצד יצביעו חברי סיעת הבית היהודי, אולם נראה כי הם נוטים לתמוך בחוק.

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ זבולון אורלב, אמר הבוקר לוואלה! חדשות: "במידה שהקואליציה תחזור לנורמליזציה של קיום ההסכמים הקואליציוניים, כולל החוק הנורבגי (חוק סלומיאנסקי – פ.ו), ככל הנראה סיעת הבית היהודי תתמוך היום בחוק מופז". סיעת הבית היהודי תתכנס היום בשעה 14:30 ותחליט סופית על אופן הצבעתה". החוק הנורבגי, שעבר בקריאה ראשונה, נועד לאפשר לסיעות הבית לצרף חברי כנסת במקום שרי המפלגה שיתפטרו מהכנסת.

"חוק לא מוסרי ולא דמוקרטי"

ח"כ רוני בר-און (קדימה) אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי "אני אקרא לחברי סיעתי להצביע בעד חוק ביבי-מיצובישי (חוק מופז – פ.ו) כדי לבייש ולהכלים את פניו של ראש הממשלה. שלא יקרה לו נס והחוק הזה לא יעבור, ולא יירשם על שמו. אני יודע שמופז בכלל לא שוקל את הדבר (לפרוש מקדימה – פ.ו) והוא בכלל לא במקום הזה. הוא בעצמו אמר שמדובר בחוק לא מוסרי ולא דמוקרטי. גם יו"ר הכנסת והשר מיקי איתן אמרו את הדברים".

בקדימה פתחו במסע תעמולתי נגד חוק מופז. במפלגה טוענים כי " נתניהו התרגל לקנות הכל בדרכו לממשלה המנופחת והבזבזנית בתולדות ישראל: סיעות, חברי ממשלה, שרים, חברי כנסת ועוד. קשה לו עם העובדה שאת קדימה הוא לא קנה. קשה לו עם העובדה שיש אופוזיציה לוחמת בישראל שמזכירה לציבור מיהו ובמה הוא מתעסק. קשה לו עם העובדה שיש אלטרנטיבה ציבורית בעלת עוצמה. בעזרת החוק הוא רוצה לקנות גם את קדימה".

במפלגה מוסיפים כי "מדובר בסדרת חוקים לא מוסרית ואנטי דמוקרטית, שכל תכליתה שמירה על הישרדותו של נתניהו בשלטון. רק ראש ממשלה חלש נדרש לחוקי הישרדות כאלה - ואחרי שבוע שעבר, עם קריסת הקואליציה שלו, כולם יודעים שבישראל יש ראש ממשלה חלש".

ח"כ כרמל שאמה (ליכוד) הגיב הבוקר לטענות קדימה ואמר: "חוק מופז חל על הליכוד בדיוק כמו על קדימה. מכאן שמדובר בבכיינות של מפלגה מפולגת שההתפלגות והפלגנות טבועים בגנים שלה. מפלגת הליכוד לא אשמה על תסכולם של רבים מחברי הכנסת של קדימה הרוצים לקחת חלק בהנהגת המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully