וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשנות: ייתכנו מקרי מוות נוספים מהשפעת

דני ליבר

26.7.2009 / 21:22

פרופ' מוטי רביד מציע שלא להיכנס לפאניקה בעקבות החשש שפעוט וגבר בן 34 מתו משפעת החזירים, וטוען כי כמו בכל שפעת גם ממחלה זו יתכנו מקרי מוות

מנהל בית החולים מעייני ישועה, פרופסור מוטי רביד מציע שלא להיכנס לפאניקה בעקבות החשש לשני מקרי מוות כתוצאה משפעת החזירים. לדבריו, כמו בכל שפעת, גם שפעת החזירים עלולה לגבות קורבנות. "צריך עדיין לסייג שמדובר בשפעת חזירים שהובילה למותם של השניים", אמר פרופ' רביד.

לדבריו, "מתים מהמחלה שני סוגי אנשים - או חולים במחלות אחרות כמו אנשים עם כשל חיסוני, מחלות לב או כשל אחר שתוספת שפעת תגרום לסבוכים, או אנשים בריאים שווירוס השפעת שגורם למחלה, פוגע בדרכי הנשימה העליונות. אולם דבר זה קורה במקרים בודדים ביותר. בשל רגישות ספציפית או שינוי שחל בווירוס יכולה להיגרם דלקת ריאות שעלולה להיות קשה ואם לא מקבלים טיפול מיידי של הנשמה ומתן חמצן אפשר למות".

בנוגע לסיכון של תמותת תינוקות, אומר רביד כי "לתינוקות אין שום חיסון בניגוד למבוגרים שנחשפו למחלות. לגבי תינוקות שלא חוסנו ולא נדבקו במחלה כלשהי שתחסן אותם, אצלם הווירוס עלול לגרום למחלה קשה שיכולה אף לגרום למוות". לדבריו, ברוב המקרים סיבת המוות משפעת היא דלקת ריאות. פרופ' רביד מרגיע, כי באנגליה היו קרוב ל-100 אלף חולים ונפטרו עד כה רק 32 חולים.

בנוגע להחלטת משרד הבריאות שלא לבצע מהחודש בדיקות לגילוי שפעת החזירים, אמר פרופ' רביד, כי "מזה שבודקים לא מונעים כלום. גם כשיודעים שזו שפעת לפי הממצאים שיש לחולה, האבחנה חשובה רק כשיש טיפול. ההחלטה לא לבדוק היא החלטה של ארגון הבריאות העולמי שהעלה את מחלה לרמה שש (הרמה הגבוהה ביותר)". לטענת רביד, "זו החלטה נכונה. לא ניתן למנוע התפשטות כי אנשים מזלזלים בהנחיות. אני מעריך ששיעור התמותה יהיה נמוך מאוד. המגפה היא אכן מגפה אבל בשפעות החורף הרגילות שיעור התמותה גבוהה בהרבה. השוני הוא ששפעת החזירים מופיעה בקיץ וזה מזכיר את השפעת הספרדית של תחילת המאה ה-20".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully