וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופר עודד בורלא הלך לעולמו

עינב שיף

26.7.2009 / 20:54

מחבר ”מכתבים לליאורה” ו”הספר הגדול של עודד בורלא”, בנו של הסופר יהודה בורלא, מת לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. ”הוא מת בשיבה טובה, אבל הסוף היה מר”, ספדה לו אחותו

הסופר, המאייר והמשורר עודד בורלא הלך לעולמו היום (א'), אחר הצהריים לאחר מאבק במחלת הסרטן. בן 94 היה במותו. בורלא הותיר אחריו את אשתו טליה, ושני ילדים, לירון ותמיר. מועד הלוויתו טרם נקבע, אולם במשפחה מעריכים כי תתקיים רק ביום ד', עד לשובו של הבן, לירון, לישראל.

"הוא מת בשיבה טובה, אבל הסוף היה מר", אמרה צרויה בן נון, אחותו של בורלא, לוואלה! תרבות. " הוא יכול היה למות יותר בשלווה ויותר מבריאות והוא מת מתוך מחלה ארוכה מאד שבה הוא התייסר. הוא היה אדם גדול, איש רב כישרונות להפליא ובמקרה יצא שהוא ניתב את הכישרון שלו, לכתיבת ספרי ילדים".

בורלא נולד ביוני 1915 בירושלים, בנו של הסופר המפורסם וזוכה פרס ביאליק יהודה בורלא. אחיו, יאיר, נודע גם הוא בתרגומיו. בין הספרים שהוציא עודד היו "מכתבים לליאורה", ספר ילדים שהפך לקשה להשגה, עד שבן נון נרתמה להוצאתו, כפי שהיא מספרת. "המשיכה שלו לספרי ילדים התחילה בזה שהוא התכתב עם ליאורה, הבת שלי", משחזרת בן נון. "המכתבים היו כמו מכתבים ממש, שאחר כך הפכו לספר. כשאי אפשר היה להשיג את הספר עודד, בתוך המחלה הקשה, אמר שהוא היה רוצה לראות את הספר הזה ייצא שוב עוד בחייו. נרתמתי לזה והצלחתי דרך ידיעות ספרים שמאד עזרו לעשות זאת. הוא היה יושב וקורא ואומר 'אני לא מאמין שאני כתבתי את זה'.

בורלא הוסיף וכתב ספרים והוציא את "הספר הגדול של עודד בורלא", שריכז את כישרון הכתיבה שלו, שכללה אלמנטיים הומוריסטיים ונונסנסיים במיוחד. בשנת 2008 הוציא בורלא ספר שירים, "שירים עם פרח של תכלת בדש" שהיה למעשה הדבר האחרון אותו פרסם. באותה שנה גם זכה בפרס ביאליק. בסך הכל פרסם בורלא כ- 72 ספרים במהלך חייו.

"זהו יום קשה לעולם הספרות בישראל", מסרה שרת התרבות והספורט לימור לבנת, שהביעה צער על מותו של בורלא. "דורות שלמים גדלו על יצירותיו של בורלא שהמשיך לכתוב עד ימיו האחרונים. כשרון הכתיבה שלו ייחסר לכולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully