וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: מקרה מוות ראשון משפעת החזירים

נעמה טלמור

26.7.2009 / 22:15

משרד הבריאות בודק את הקשר בין מותו של שמעון עזרן בן ה-34 לבין המחלה. גופתו של עזרן, שמת בבית החולים יוספטל באילת, הועברה לנתיחה. הוסר החשש, לפיו הפעוט שמת סבל מהשפעת

חשש למקרה מוות ראשון משפעת החזירים בישראל: משרד הבריאות בודק את הקשר בין מותו של שמעון עזרן, גבר בן 34 שסבל מהשמנת יתר והיה מעשן כבד, לבין המחלה. הצעיר הלך אתמול לעולמו בבית החולים יוספטל באילת, לאחר שאושפז בסוף השבוע והידרדר מצבו. גופתו הועברה למכון לרפואה משפטית, שם בוצעה נתיחה. טרם התקבלו ממצאים סופיים. החשש שהצעיר חלה בנגיף H1N1 התעורר בקרב בכירים בבית החולים.

מוקדם יותר דווח, כי נבדק גם הקשר בין מותו של תינוק בן שנתיים, שסבל ממחלה כרונית, לבין שפעת החזירים. אולם מבדיקות מעבדה שנערכו הערב עולה, כי לא מת מהמחלה.

גורם בכיר במערכת הבריאות סיפר לוואלה! חדשות: "ככל הנראה, הגבר בן ה-34 פנה מספר פעמים לקבלת טיפול רפואי, אך הוא לא אושפז. בסופו של דבר הוא אושפז במצב קשה ומת בבית החולים יוספטל באילת". אשתו ובתו של הגבר צפויים להגיע הערב לבית החולים סורוקה על מנת להיבדק, בשל חוסר אמון בבית החולים יוספטל, לדברי הגורם.

עוד נודע לוואלה! חדשות, כי הגבר מת מדלקת ריאות קשה מאוד, שיכולה להיגרם כתוצאה משפעת. יצוין, כי בתחילת חודש יולי השנה החליטו במשרד הבריאות שלא לערוך יותר בדיקות מעבדה כדי לזהות האם חולים המתלוננים על תסמיני שפעת אכן סובלים משפעת החזירים.

מבית החולים יוספטל נמסר לוואלה! חדשות: "הנהלת בית החולים והצוות משתתפים בצער המשפחה. מדובר בבחור בן 34, שהגיע אלינו ביום חמישי האחרון והוא חש ברע. מצבו הידרדר למרות המאמצים לייצב אותו. הוא נפטר במוצאי שבת. המשפחה נעתרה לבקשתנו לביצוע נתיחה לבירור נסיבות המוות. עוד על פי בקשתנו, הוקמה ועדת בדיקה מקצועית וחיצונית".

בשבועות האחרונים נפגעו באורח קשה ארבעה בני אדם משפעת החזירים. גבר בן 44 אושפז באיכילוב , יולדת בת 25 אושפזה במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים אסף הרופא. האישה נאלצה לעבור ניתוח קיסרי בגלל המחלה. צעיר בן 22 במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים הדסה הר הצופים לאחר שאובחן אף הוא כחולה בשפעת, ותיירת משבדיה שאושפזה במצב קשה במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים איכילוב.

עד כה אובחנו בישראל כ-900 חולים ודאיים בשפעת ויתכן כי רבים נוספים חלו במחלה אך לא אובחנו. רוב החולים בדרך כלל במצב קל וסובלים מתופעות שפעת רגילות.

עדכון ראשון: 19:17.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully