וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "מרוץ הגרעין האירני חסר סיכוי"

עידן דורנר וטלי גולדשטין

26.7.2009 / 16:33

מזכירת המדינה הבהירה כי המעצמות העולמיות מאוחדות בדעתן למנוע מטהרן לפתח את הגרעין. "ארה"ב עומדת לצד ישראל ומאמינה שיש לישראל את הזכות לחוש בטוחה"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: רן צימט)

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אמרה היום (ראשון), כי אירן לא תוכל לפתח נשק גרעיני וכי המעצמות העולמיות מאוחדות בדעתן למנוע זאת ממנה. "המרדף האירני אחר הגרעין הוא עקר", אמרה קלינטון בתוכנית "פגוש את העיתונות ברשת NBC. היא הוסיפה כי לאירן אין כל זכות לפתח נשק גרעיני.

בהתייחסה לישראל אמרה השרה: "ישראל היא מדינה ריבונית ואני סבורה שעל מדינה ריבונית העומדת בפני איום קיומי, כדוגמת אירן גרעינית, לא צריכה להקשיב למדינות אחרות, אם היא מאמינה שזו הדרך היחידה לשרוד. עם זאת, אנו מאמינים שדיפלומטיה, שיתוף פעולה מצד הקהילה הבינלאומית והבהרה לאירנים מהן ההשלכות של אירן המעורבת במרוץ הגרעיני הן המסלול המועדף".

"יש לנו יחסים ארוכים וברי קיימא עם ישראל ומאמינים שיש להגן עליה בכל מחיר. אך אנו גם מאמינים שהמסלול הדיפלומטי הוא המסלול העדיף כדי למנוע מאירן להתחמש גרעינית. נמשיך לעבוד עם ישראל ובעלות בריתנו כדי להחליט מהי הדרך הטובה ביותר קדימה.

האם המסר לישראל הוא לחכות בסבלנות? ארה"ב עומדת לצד ישראל ומאמינה שיש לישראל את הזכות לחוש בטוחה, אך הגישה העדיפה, הטומנת בתוכה הבטחה להגשמת היעד, היא להקשיב לעדכן את הישראלים ולגייס את תמיכת כל בעלות הברית במדיניות שלנו".

על צפון קוריאה אמרה קלינטון, כי המעצמות מעוניינות שהמדינה הקומוניסטית תחזור לשולחן המשא ומתן, אך לא תתגמל אותה על אם היא תעשה כן. "ההתנהגות שלהם לא תתוגמל יותר. אנחנו עדיין רוצים שהם יחזרו לשולחן המשא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully