וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום לפני: מותה של התקווה

טלי גולדשטין

27.7.2009 / 7:41

הקומיקאי האמריקאי בוב הופ מת בגיל מאה, בית הנבחרים החליט לפתוח בתהליכי הדחה של ניקסון, ומחמת קוריאה הסתיימה בהסכם שביתת נשק

בוב הופ מת

2003: הקומיקאי האגדי ואייקון התרבות בוב הופ הלך לעולמו, שנתיים אחרי שחגג את יום ההולדת המאה. הופ, שהיה חולה בדלקת ריאות, מת בשנתו בקליפורניה כשמשפחתו לצידו. הנשיא ג'ורג' בוש ספד אותו: "אמריקה איבדה אזרח גדול. בוב הופ גרם לנו לצחוק, הרים את המורל שלנו. הוא שירת את האומה. נתאבל על אובדנו של אדם טוב". הבמאי וודי אלן הצטרף לסופדים ואמר: "קשה לי לדמיין עולם בלי בוב הופ".

במאי 2003 נערכו חגיגות יום הולדתו ה-100, אך בשל בריאותו הרופפת, שמיעתו וראייתו הלקויה, הוא לא הגיע.

בוב הופ נולד כלסלי טאונס בדרום-מזרח לונדון ב-1903. הוא היה בנו של סתת ושל זמרת קונצרטים. בגיל ארבע עברה משפחתו להתגורר באוהיו שבארצות הברית. הופ הצטרף לוודוויל והחל להתפרסם בסרטים, בטלוויזיה וברדיו.

הופ היה ידיד קרוב של נשיאים אמריקאים רבים, בהם קנדי, ניקסון, פורד ורייגן. הוא היה ידוע בתמיכתו כלפי צבא ארה"ב וביקוריו בבסיסים רבים ברחבי העולם כדי לשפר את מצב רוח החיילים. ב-1962, קיבל הופ את מדליית הכבוד של הקונגרס ותואר אבירות ממלכת אנגליה ב-1998. עם זה, הוא לעולם לא זכה בפרס אליו כה נכסף במשך כל הקריירה שלו – האוסקר.

הופ נקבר ב-31 ביולי בלוס אנג'לס. קהל האבלים מחא לו כפיים בסוף הטקס. הנשיא בוש הורה להוריד את הדגל לחצי התורן בבית הלבן ובכל המוסדות הפדרליים והצבאיים, ספינות הצי ובסיסי הצבא מסביב לעולם למשך יום ההלוויה. בלוס אנג'לס שונה שמו של אחד מנמלי התעופה כאות הוקרה לשחקן הוותיק וכיום הוא מוכר כ"נמל התעופה בוב הופ".

קצרצרים

1996 – פצצה התפוצצה במהלך קונצרט אליו הגיעו מאה אלף איש באטלנטה, ג'ורג'יה. שני בני אדם נהרגו ומאתיים נפצעו. רק אחר שנתיים זוהה מטמין הפצצה אריק רודולף. הוא הפך לאחד מעשרת האנשים המבוקשים ביותר בארה"ב ונלכד ב-2003. ב-2004 התחיל משפטו. רודולף הואשם בשלושה פיגועי טרור נוספים, כולל פיצוץ מרפאת הפלות באלבמה. באפריל 2005 נגזרו על רודולף ארבעה מאסרי עולם.

1921 – צוות מדענים, בראשות הביוכימאי פרדריק בנטינג, באוניברסיטת טורונטו הכריזו על גילוי הורמון האינסולין.

1953 – סופה של מלחמת קוריאה: ארה"ב, סין וצפון קוריאה חתמו על הסכם שביתת נשק, ששם קץ למלחמה בת שלוש שנים בחצי האי הקוריאני. נשיא דרום קוריאה סירב לחתום על שביתת הנשק אך הבטיח לא להפר אותה.

1974 – המועצה השופטת של בית הנבחרים האמריקאי המליצה ברוב של 27 -11 לפתוח בתהליך ההדחה של הנשיא ריצ'רד ניקסון בגין סילוף הצדק בפרשת ווטרגייט. ב-5 באוגוסט 1974, המועצה השופטת הצביעה פה אחד להדיח את ניקסון על ידי עריכת משפט בסנאט. ניקסון לא רצה להיות הנשיא הראשון המודח על ידי הסנאט, ולכן ב-8 באוגוסט הודיע בנאום לאומה על התפטרותו למחרת, ה-9 באוגוסט 1974. ממשיכו ג'רלד פורד נתן לו חנינה נשיאותית בטרם הרשעה, ובכך הסתיימו ההליכים כנגד ניקסון,

1987 – המשלחת הראשונה להצלת שרידים אפשריים מהספינה טיטאניק יצאה לדרך. ספינת טיטאניק שקעה במצולות ים לאחר שפגעה בקרחון בדרכה מאירלנד לניו יורק ב-15 באפריל 1912. באסון מתו 1,517 בני אדם.

באו לעולם

אלכסנדר דיומא הבן. אלכסנדר דיומא הבן (1824 - 1895) - סופר ומחזאי צרפתי, בנו של אלכסנדר דיומא האב, מחבר ספרי הילדים "שלושת המוסקטרים". ספרו מפורסם ביותר הוא "הגברת עם הקמליות"

הלכו לעולמם

גרטרוד סטיין (1874 – 1946) - סופרת אמריקאית, שחיה רוב חייה בפריז ונמנתה עם מובילי המודרניזם בספרות ובאמנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully