וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיפוצים בשייח ג'ראח שוב גרמו לעימותים

איילה חננאל וניר יהב

26.7.2009 / 13:44

פעילי שמאל ותושבי מזרח ירושלים הגיעו לבית השייך ליהודים בשייח ג'ראח וניסו למנוע שיפוץ שנעשה במקום. בין הצדדים התפתח עימות והמשטרה עיכבה לחקירה 7 בני אדם

כמה יהודים הגיעו היום (ראשון) כדי לשפץ מבנה השייך להם על פי צו של בית משפט בשכונת שייח ג'ראח. למקום הגיעו כמה עשרות פעילי שמאל ותושבי מזרח ירושלים, ובין הצדדים התפתח עימות. המשטרה עיכבה לחקירה שבעה בני אדם.

במהלך העימותים עצרה המשטרה גם את חאתם עבד אל-קאדר, השר לשעבר לענייני ירושלים בממשלה הפלסטינית. המפגינים הפלסטינים ניסו למנוע מהיהודים להגיע לבית בשייח ג'ראח משום שלטענתם הם מנסים להשתלט על מבנים בשכונה.

הבנייה במזרח ירושלים גרמה בשבועות האחרונים למתח ביחסים בין ישראל לארצות הברית. השליח האמריקאי ג'ורג' מיטשל צפוי להיפגש היום עם שר הביטחון אהוד ברק ולדון עמו בסוגיה זו ובסוגיות נוספות.

לפני כשבוע זומן שגריר ישראל בצרפת, דניאל שק, לשיחה במשרד החוץ הצרפתי, בה הוצגה בפניו הדרישה להפסיק את הבנייה במתחם מלון שפארד בשכונת שייח' ג'ראח שבמזרח ירושלים. הדרישה הצרפתית עולה על רקע דרישה דומה של הממשל האמריקאי, שנדחתה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית, פיליפ קרוולי אמר בעבר כי ההתנגדות האמריקאית לבנייה ישראלית הן במזרח ירושלים והן בשטחים נותרה ללא שינוי. קרוולי אמר לכתבים: "עמדותינו ידועות לישראלים והן אינן חדשות: סוג כזה של בנייה הוא נושא עליו יש לדון במסגרת דיונים על הסדר הקבע". קרוולי הוסיף ואמר כי "אנו מודאגים כי מצעדים חד-צדדיים הנלקחים על ידי הישראלים או הפלסטינים. אסור שצעדים כאלה יקבעו את תוצאות המשא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully