וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה בקשת בניזרי לדיון נוסף בעונשו

עדי שמחוביץ

26.7.2009 / 13:37

בית המשפט העליון דחה את בקשת השר לשעבר שלמה בניזרי לקיים דיון נוסף בעונש שנגזר עליו - ארבע שנות מאסר בפועל. פרקליטיו: "נגיש בקשה למשפט חוזר"

בית המשפט העליון דחה היום (ראשון) את בקשתו של השר לשעבר שלמה בניזרי לקיים דיון נוסף בעונש שנגזר עליו לאחר שהורשע בקבלת שוחד - ארבע שנות מאסר בפועל. כמו כן, נדחתה בקשתו של בניזרי לקיים דיון נוסף בהרשעתו בעבירות של מרמה והפרת אמונים.

את הבקשה הגיש בניזרי באמצעות פרקליטיו בתחילת החודש. הפרקליטים, עורכי הדין אבי חימי, בני נהרי, ליאור אשכנזי, משה וייס והשופט בדימוס הרן פיינשטיין, נימקו את הבקשה בכך שבית המשפט העליון קבע רף ענישה חדש בהחמרת עונשו של בניזרי וכי ההחלטה להחמיר בעונשו מ-18 חודשי מאסר שקבע בית המשפט המחוזי לארבע שנות מאסר שנקבעו על ידי בית המשפט העליון היא "חסרת פרופורציה וחסר בה דיון משפטי". עוד טענו עורכי הדין, כי החלטה זו של בית המשפט העליון כמוה כקביעת הלכה חדשה שלוקה בחוסר איזון ותביא לתוצאה של הטלת עונשי מאסר ממושכים מבלי לתת משקל לנסיבות של כל מקרה לגופו.

בהחלטתו התייחס השופט אליעזר ריבלין לטענות וקבע: "בית-המשפט העליון עמד על הצורך לחזק את ההרתעה מפני מעשי שחיתות, על רקע החומרה הרבה שיש בעבירות אלה והמשמעות הקשה שיש לריבוי המקרים האלה על דמותה של החברה הישראלית. בכך כמובן אין כדי לשלול התייחסות לכל מקרה לפי נסיבותיו".

בתגובה להחלטה אמר חבר בצוות הפרקליטים של בניזרי, עורך הדין אבי חימי, כי בכוונת מרשו להמשיך את המאבק המשפטי. "צר לי שבית המשפט העליון לא נענה לרחשי הציבור ולקהילה המשפטית הבכירה, שסברה שעונשו של מר בניזרי חסר פרופורציה", אמר עורך דין חימי. "אנו נחושים בדעתנו להמשיך ולנקוט בכל ההליכים המשפטיים העומדים לרשותנו, לרבות הגשת בקשה למשפט חוזר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully