וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיר מקלט

26.7.2009 / 12:52

הפרויקט האינטרנטי "קיר אמן", נולד באופן ספונטני מתוך רצונם של אמני העיר להביע את אהבתם אליה לרגל חגיגות ה-100. קבלו טעימה

נדמה שכל אדם שני בתל אביב מגדיר את עצמו אמן. ריבוי האמנים בעיר, בשילוב עם חגיגות ה-100, הוליד את הפרויקט האינטרנטי "קיר אמן" שמוצג באתר הרשמי של אירועי ה-100 לתל אביב. הפרויקט נולד מתוך רצון של האמנים, שביקשו להביע את אהבתם לעיר דרך יצירותיהם.

מתוך מאות האמנים שפנו נבחרו 35 אמנים, שכל אחד יציג במהלך החודשים הקרובים כ-20 יצירות פרי מכחולו. את היצירות מלווה טקסט אודות האמן ויצירתו. וכך, לצד תערוכות במוסדות התרבות העירוניים, והביאנלה של תל אביב שתיחנך בתחילת ספטמבר, יינתן ביטוי לאמנים נוספים השותפים לסצנה המקומית.

אוצר הפרויקט מיכאל קסוס גדליוביץ': "היחס בין מספר התושבים למספר היוצרים בעיר העברית הראשונה הוא ודאי חריג ויוצא דופן - אפילו בקנה מידה עולמי. קיר-אמן הוא פלטפורמה אינטרנטית, וירטואלית ועם זאת ממשית ועכשווית של יצירות של תושבי העיר - שלעתים נדמה שמרביתם, אם לא כולם, הם אמנים ויוצרים: מוסיקאים, ציירים, מעצבים, משוררים, אמני רחוב, רקדנים, סופרים, קולנוענים, שחקנים, אמני וידאו, צלמים, ארכיטקטים, אנשי תיאטרון ועוד".

הלה אורן, מנכ"ל מנהלת שנת המאה: "בשנת המאה אנחנו נותנים דגש חזק על שותפות ציבור, וכמה מהמיזמים המוצלחים ביותר שלנו נולדו מתוך קהילות המתגוררות ופועלות בעיר. קמע המאה –הברווז של דודו גבע – צמח מפעילות של קהילת האנימטורים ואמני הקומיקס, המחווה המרגשת ל-100 שנות אופנה נולדה מפעילות של קהילת המעצבים. כעת אנחנו גאים לארח את "קיר אמן", שנולד באופן ספונטני מתוך קהילת האמנים ושיהווה עם הזמן מאגר מקיף של עבודות אמנים תושבי העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully