וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ממשלת בריטניה תנהל מו"מ עם חמאס?

עידן דורנר

26.7.2009 / 13:24

ועדת החוץ של הפרלמנט הבריטי טוענת כי המדיניות הנוכחית, לפיה אין לנהל מגעים עם הארגון, נכשלה. הוועדה קראה לשרים לבחון "בדחיפות" את שינוי המדיניות

ממשלת בריטניה ניצבת בפני קריאות הולכות וגוברות לנהל משא ומתן עם חמאס, בניסיון להחיות את תהליך השלום במזרח התיכון. ועדת החוץ של הפרלמנט הבריטי טענה היום (ראשון) כי המדיניות הנוכחית של בריטניה, לפיה אין לנהל מגעים עם הארגון ששולט ברצועת עזה, לא משיגה את התוצאות הרצויות. הוועדה קוראת לבחון "בדחיפות" את ההחלטה שהתקבלה לפני שנתיים וממליצה לקיים מגעים פוליטיים עם גורמים מתונים בחמאס.

נכון להיום, ממשלת בריטניה אינה מדברת עם חמאס, עד שיקבל על עצמו את עקרונות הקוורטט (ארה"ב, האו"ם, האיחוד האירופי ורוסיה), לפיהם עליו לזנוח את המאבק המזוין ולהכיר בקיומה של מדינת ישראל. "ישנם סימנים מתמשכים לכך שהמדיניות הנוכחית אינה משיגה את המטרות שהציב הקוורטט", לשון הודעת הוועדה.

עוד נאמר כי "הגענו למסקנה שלא ניתן יהיה לחדש את תהליך השלום ללא שיתוף פעולה נרחב יותר מצד חמאס. אנו חוששים שהקוורטט ממשיך להיכשל בניסיון לגרום לארגון לשנות את עמדותיו". הוועדה טענה עוד כי כפי שהממשלה החליטה לפתוח בדיאלוג עם הפלג המדיני של חיזבאללה בלבנון, כך עליה לוותר על האיסור לדבר עם חמאס.

גם ישראל וגם חמאס זכו לביקורת מהוועדה. חמאס הואשם כי ירה רקטות לעבר אזרחי ישראל, בעוד מבצע "עופרת יצוקה" מוגדר על ידי הוועדה כ"בלתי פורפורציונלי". הוועדה גם גינתה את ישראל על סירובה להכניס ציוד הומניטרי לרצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully