וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: "דרישות עובדי הביטוח הלאומי מוגזמות"

רוית הכט ועומר רבין

26.7.2009 / 15:50

עובדי המוסד פתחו הבוקר בעיצומים במסגרתם הם אינם מקבלים קהל ולא עונים לטלפונים, במחאה על המחסור לטענתם בכוח אדם. טוענים: האוצר לא מתגבר אותנו בעובדים לצורך התמודדות עם העומס שיצר המשבר הכלכלי

עובדי הביטוח הלאומי החלו הבוקר בעיצומים בכל סניפי המוסד ברחבי הארץ, במסגרתם הם לא מקבלים קהל ולא עונים לשיחות טלפון. במשרד הראשי לא יטפלו בדואר ולא יקיימו פעולות גביה. לעומת זאת, הוועדות הרפואיות יתקיימו כסדרן.

המועצה הארצית של עובדי הביטוח הלאומי החליטה על פתיחת העיצומים במסגרת סכסוך העבודה שהוכרז על ידי ההסתדרות. זאת, במחאה על סירובו של האוצר לספק כוח אדם מתאים, שיתמודד עם העלייה במפר הפונים לביטוח לאומי בעקבות המשבר הכלכלי וגלי הפיטורים במשק.

לטענת עובדי הביטוח הלאומי, משנת 2003 פרשו מעבודתם במוסד כ- 450 עובדים ולעומת זאת לא נקלטו עובדים כלל. עוד טוענים העובדים, כי בשנה האחרונה חל גידול במטלות כתוצאה מתוספת של כ- 30% במספר התביעות של מובטלים שפונים לביטוח הלאומי. בנוסף, בתחילת חודש אוגוסט צפוי להיכנס לתוקפו "חוק לרון" המאפשר גם לנכים עובדים לקבל קצבת נכות מהביטוח הלאומי ובעקבותיו צופים העובדים לאלפי פניות נוספות.

האוצר: "דרישות העובדים מוגזמות"

יו"ר ועד העובדים הארצי של הביטוח הלאומי, ירון צרפתי, אמר כי "עד כה שמרנו על איפוק רק מתוך אחריות כלפי ציבור המבוטחים. לצערנו התנהלות פקידי האוצר והנהלת המוסד בחודשים האחרונים מתאפיינת בחוסר תום לב, בסחבת מתמשכת והחרפת עמדותיהם ומביאה למעשה למצב בלתי אפשרי. במקום לקלוט כוח אדם ולחזק את עובדינו הכורעים תחת הנטל ולאפשר מתן שירות ראוי למבוטחים פקידי האוצר רק רוצים לפגוע בהם. אנו לא יכולים להמשיך ולהסכים עם מצב דברים זה, ומקווים שפקידי האוצר יתעשתו על עצמם ויבינו כי המוסד לביטוח לאומי נמצא בחזית החברתית של ישראל".

יו"ר הועד של המשרד הראשי, אלי כהן, אמר כי "כבר יותר משנה אנו מקיימים מו"מ שאינו מתקדם לשום מקום. לצערנו לא נותרה לנו ברירה אלא לנקוט בצעדים ארגוניים".

במשרד האוצר הדפו אחר הצהרים את טענות העובדים והגיבו: "עובדי הביטוח הלאומי מציגים דרישות מופרזות, ערב יישום חוק שנחקק לאחר אימוץ דו"ח לרון ועוסק בשילובם של נכים במעגל העבודה". במשרד מדגישים כי במסגרת יישום החוק ניתנה לביטוח הלאומי תוספת של כ-38 תקנים חדשים בהתאם לדרישות ההנהלה אך מאשימים את העובדים כי מאבקם נע סביב דרישות שכר משמעותיות ולא סבירות ל-100 מעובדי המוסד.

"צר לנו כי עובדי הביטוח הלאומי עושים שימוש ציני במשבר הכלכלי וביישום דו"ח לרון על מנת לזכות בתוספות שכר. דווקא בשעה זו, בה המשק הישראלי נמצא בקשיים, מצופה כי הם ימנעו מפגיעה בציבור שזקוק לשירותיהם ויבחרו בדרך של מו"מ מול הנהלת הביטוח ומשרד האוצר, וזאת בייחוד לאור ההיענות המלאה לבקשת הנהלת הביטוח הלאומי לתוספת כח-אדם" - נאמר בהודעת המשרד.

מהנהלת הביטוח הלאומי נמסר, כי "ההנהלה קוראת לנציגי העובדים לא לפתוח בעיצומים ביום א' כדי לא לפגוע בציבור הנזקק לשירותי המוסד לביטוח לאומי. בהנהלה סבורים שיש להעדיף את הישיבה ליד שולחן המו"מ כדי להגיע להסכמות, זאת על פני כל שביתה או עיצומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully