וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים השליכו אבנים ונעלים, שוטר נפצע קל

רמי שני וניר יהב

26.7.2009 / 9:38

שוטר נפצע קל מפגיעת אבן שיידו תושבי רהט במחאה על הפגנת פעילי הימין בעיר. כוחות גדולים של משטרה הפרידו בין שתי ההפגנות. ח”כ אגבאריה: ”לא ניתן לפעילי הימין לזהם את אדמת רהט”

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק וענת ברק, קריינות: אילן שניג)

מאות מתושבי רהט הפגינו הבוקר (ראשון) במחאה על צעדת אנשי הימין. המשטרה חסמה את אזורי התנועה המובילים ליישוב, ונמצאת בעיר בכוחות מתוגברים על מנת למנוע חיכוכים אלימים בין שני המחנות.

במהלך ההפגנה של תושבי העיר השליכו המפגינים אבנים ונעלים ישנות לעבר השוטרים. שוטר נפצע באורח קל מפגיעת אבן. חבר הכנסת עפו אגבאריה (חד"ש), שנמצא בעיר רהט כדי למחות נגד צעדת פעילי הימין, אמר הבוקר כי "לא ניתן למרזל וכנופייתו הטרוריסטית לזהם את אדמת רהט הקדושה והטהורה". אגבאריה הוסיף כי "הציבור הערבי והיהודי נחושים לבלום את מרזל וכנופייתו בגופם".

עשרות פעילי הימין שהגיעו הבוקר לרהט, קיבלו תדרוך מהשוטרים, בו נאמר להם היכן מותר להם לקיים את הצעדה. המשטרה אישרה לפעילים לצעוד בקטע באורך קילומטר הנמצא בפאתי העיר, באזור הצפון מערבי. מדובר באזור שבו יהיה מגע מצומצם בין הצועדים לתושבים, ולפיכך, במשטרה מעריכים שלא יהיו חיכוכים אלימים בין התושבים והצועדים.

משטרת מחוז הדרום אישרה ביום חמישי האחרון לפעילי הימין הקיצוני לקיים את הצעדה, בעקבות בקשה שהגישו ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) ופעילי הימין איתמר בן גביר וברוך מרזל. מטרת הביקור ברהט היא לבדוק את הבנייה הבלתי חוקית במקום. זאת, לדבריהם, מתוקף דרישתם לפרק את המאחזים הבלתי חוקיים ברהט בדומה לדרישת פירוק המאחזים הבלתי חוקיים מעבר לקו הירוק.

נגד בנייה בלתי חוקית

"אם ברוך מרזל וחבריו היו באים לביקור רגיל ברהט כדי ללמוד על חיי הבדואים וכיצד הם עברו מחיי נדודים לחיי קבע, הייתי מלווה אותם אישית ומסביר להם על חיינו, אבל ברור שהם באים על מנת לעורר פרובוקציה. לאור זאת לא נאפשר להם להיכנס לעיר שלנו" אמר ביום חמישי ראש העיר אבו סהיבאן לוואלה! חדשות. הוא סיפר עוד כי שלח מכתב בנושא זה לשר לביטחון פנים והתריע בפניו על הסכנות בביקור זה.

מפקד מחוז הדרום של המשטרה, ניצב יוחנן דנינו, קבע שיש לאפשר לקבוצות שונות לבטא מחאה לגיטימית ולהביע דעה, כל עוד הדבר אינו פוגע בסדר הציבורי, בשלום הציבור ובשגרת החיים והוא נוטה לאשר גם בקשות אלו. עם זאת, הנחה דנינו את כוחות המשטרה, לפעול בתקיפות ונחישות כלפי כל גילוי של התגרות וניסיונות להסתה או לפגיעה מכוונת אחרת, מצד גורמים קיצוניים ופורעי חוק. כלפיהם, הוא הבהיר, תתבצע אכיפה מחמירה ובלתי מתפשרת. תהלוכת נגד של תושבי העיר לצד תהלוכת אנשי הימין אושרה על ידי המשטרה.

"אני קורא למשטרה להפסיק לגלות אזלת יד ולטפל ביד קשה בפורעי החוק שמאיימים באלימות" אמר אתמול פעיל הימין הקיצוני איתמר בן גביר. "אנשי התנועה האסלאמית ילמדו שהם לא בעלי הבית במדינת ישראל ואנו לא נירתע בפני מי שמאיים באלימות. נבוא בדרישה לפרק את המאחזים הבלתי חוקיים ברהט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully