וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב קונים את השלטון בכסף

צבי זרחיה

26.7.2009 / 8:21

ראש הממשלה נתניהו פועל לאישור "חוק מופז" שיאפשר ל-7 ח"כ מסיעה גדולה לפרוש ממנה ולהקים סיעה חדשה. צבי זרחיה חושב כי לא הכל כשר כשהמטרה היא אך ורק להישאר בשלטון

לפני שתצא מליאת הכנסת לפגרת הקיץ שלה ביום רביעי, לוחץ ראש הממשלה בנימין נתניהו לחוקק עוד השבוע את "חוק מופז", אשר יאפשר לשבעה חברי כנסת מסיעה גדולה לפרוש ממנה ולהקים סיעה חדשה. החוק נועד לאפשר את פרישתם של שאול מופז ושישה ח"כים נוספים מסיעת קדימה, שבליכוד מקווים שיצטרפו לקואליציה. מופז עצמו הודיע שיתנגד לחוק.

החוק המוצע בעייתי משום שהוא מעודד פרישת ח"כים ממפלגה גדולה, ומאפשר להם לכהן כסיעה עצמאית הנהנית ממימון מפלגות ומזכויות פרלמנטריות. המרגיז הוא שנתניהו פועל בכנסת כדי לרפד את שלטונו על חשבון הקופה הציבורית.

חקיקת "חוק מופז" תעלה לקופת המדינה מיליון שקל בשנה, כלומר, סכום מצטבר של 4 מיליון שקל בקדנציה כולה. הסיעה החדשה, לאחר שתוכר כמפלגה על ידי רשם המפלגות, תהיה זכאית למימון מפלגות חודשי מהכנסת בסך של 65 אלף שקל, ללא קשר למספר הח"כים שבה - ובסך הכל 780 אלף שקל בשנה.

עוד הוצאה של 8 מיליון שקלים

סכום זה ישולם בנוסף לסכום דומה המשולם כיום לקדימה. בנוסף, תממן הכנסת משכורת של מנהלת סיעה לסיעה שתתפלג, בעלות של כ-12 אלף שקל בחודש, ותעניק לה שירותי משרד, מחשבים וטלפונים בהיקף של כ-80 אלף שקל בשנה.

זוהי לא התוספת היחידה שתוטל על משלם המסים עקב שאיפתו של נתניהו לחזק את הקואליציה. סיעת הבית היהודי לוחצת לחוקק את "חוק סלומיאנסקי", שבמסגרתו יתפטר מהכנסת יו"ר הבית היהודי, שר המדע דניאל הרשקוביץ, ובמקומו יצטרף הח"כ לשעבר ניסן סלומיאנסקי.

כיום הכנסת אינה משלמת את משכורתו של הרשקוביץ ועוזריו, משום שהוא שר. ואולם, הצטרפותו של סלומיאנסקי במקום הרשקוביץ תעלה לכנסת בסך הכל כמיליון שקל בשנה. כלומר ל-4 מיליון שקל לקדנציה.

הוצאה ממשלתית של 8 מיליון שקל בקדנציה אינה גדולה ביחס לתקציב המדינה, אבל הוספת תשלום זה מכספי משלמי המסים לצורך ריפוד הקואליציה היא שערורייה מקוממת. גם כך הממשלה המנופחת שהקים נתניהו מונה 30 שרים ותשעה סגני שרים מתוך מטרה לחלק ג'ובים ולרצות את השותפים הקואליציוניים. הגיע הזמן שהממשלה תפסיק לעשוק את הקופה הציבורית לשם הבטחת המשך שלטונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully