וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלת פנים למיטשל: הקמת 11 מאחזים חדשים

26.7.2009 / 7:51

המתנחלים מתכוונים לקבל את פני השליח האמריקאי ג'ורג' מיטשל, באמצעות הקמת מאחזים חדשים ברחבי יהודה ושומרון. צה"ל: נהרוס את המבנים ביום הקמתם

המתנחלים מתכננים לערוך קבלת פנים משלהם לשליח האמריקאי ג'ורג' מיטשל שייפגש היום עם שר הביטחון אהוד ברק. המתנחלים הודיעו כי בכוונתם להקים אחד עשר מאחזים חדשים בכל יהודה ושומרון. בכרוזים שהופצו ברחבי התנחלויות רבות ביהודה ושומרון תחת הכותרת 'די לספר הלבן', נקראו המתנחלים לסייע בהקמת 11 מאחזים חדשים, בדומה ל-11 נקודות ההתיישבות שהוקמו בנגב בתקופת המנדט הבריטי.

"אומות העולם רוצות שלא נהיה פה", נכתב, "ואנו בתשובה מחזקים את הקשר עם הארץ ומקימים יישובים חדשים. לפני 63 שנה התגלתה רוח חלוצית ובלילה אחד קמו 11 נקודות בנגב. כאז כן עתה, הקמת יישובים חדשים ביהודה ושומרון, תחזיר את מדינת ישראל למסלול העצמאות".

גם הפעם בחרו אנשי נוער הגבעות שמות יצירתיים למאחזים החדשים. כך למשל מתוכננים לקום בשומרון המאחזים צור-יה, גת יוסף, וסלע. בבנימין יוקמו גבעת האגוז, עוז יונתן וענבלים ובאזור חברון - מעלות חברון וחוות הרועים. מי שעומדים מאחורי הקמת הנקודות החדשות הם אנשי תנועת נוער למען ארץ ישראל, בראשות דניאלה וייס.

למרות תקוותיהם של המתנחלים להקמת הנקודות, בצה"ל לא מתכוונים לאפשר את התוכנית החדשה. למפקדי החטיבות המרחביות ביהודה ושומרון ניתנה הוראה חד משמעית שלא לאפשר הקמת נקודות התיישבות חדשות, ולהרוס את הבנייה שמתקיימת עוד ביום ההקמה.

ביהודה ושומרון חוששים גם מסבב פינויים נוסף של מאחזים, דוגמת זה שהתבצע שבוע שעבר בבנימין. "אנחנו כבר התרגלנו לכך שברגע שבא מיטשל לארץ, רוצים לעשות קצת שרירים", אומר גורם בקרב המתנחלים "זה בסדר, כל מקום שיורד יחזור, יוקם מחדש ורק יתעצם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully