וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התשתיות על כביש 6: "תכנון בזבזני"

אבי בר-אלי

25.7.2009 / 22:53

שר התשתיות יצא נגד מתווה הקטע הצפוני של חוצה ישראל ואמר: "משתמשים בשטחי קרקע ברדיוסים". ביקר גם את השילוט ויכולת ההתמצאות

"אני מתקשה לראות את התכנון הבזבזני והפזרני של המחלפים בכביש חוצה ישראל, כמו המחלף החדש שנפתח בעין תות", כך אמר שלשום שר התשתיות הלאומיות, ד"ר עוזי לנדאו, בכינוס התאגדות מהנדסי החשמל והאלקטרוניקה. "משתמשים בשטחי קרקע ברדיוסים מטורפים, כאילו הכביש הוא החשוב, והנוף הולך לאיבוד. אתה מתקשה להתמצא במחלף הזה", המשיך לנדאו בביקורת המפתיעה.

בהמשך עבר לנדאו לבקר המוסדות האקדמיים בארץ: "הבעיה היא בחינוך שאינו לוקח בחשבון את השטח, ולא מלמד כיצד להשתמש בקרקע כמשאב המצוי בצמצום - ולחשוב", אמר לנדאו. "תכנון נכון הולך יד ביד עם חוש אסתטי ורגישות למשאבים מוגבלים. במוסדות התכנון מלמדים איך להניח צינור - ולא לחשוב אם בכלל צריך אותו", הוסיף. לנדאו יש לציין, שכתב את הדוקטורט שלו ב-MIT עסק בתכנון מערכות תחבורה, היה אחד ממבקריו החריפים של הכביש עוד בעבר.

באשר למדיניות משרד התשתיות בענף האנרגיה חזר לנדאו על חזון "החלפת הגג האדום - בגג ירוק", שאותו הציג לפני שבוע בכנס התשתיות של הארץ- TheMarker, והסביר מדוע לא התאפשר עד כה ייצור חשמל פרטי בארץ: "היצרנים הפרטיים לא בדיוק יודעים מה קורה בשוק", אמר. "התעריפים לא ברורים, ואין רשתות ביטחון מספיקות לסגירות פיננסיות מול הבנקים. מה שדי היה ברור שצריך להכניס סדר ברגולציה הלא-ברורה הזו, ולכן הבאנו את כולם יחדיו, שמנו בצד את שאלת הסמכות, ואני מקווה, שכפי שהתחייבתי, עד ה-1 באוגוסט נשלים את המלאכה ונציג בפני הציבור תמונה ברורה של הרגולציה, שתהיה טובה יותר מבחינת התמריצים המופיעים בה".

לנדאו הזכיר את הסכמת הממשלה לגבות את העברת הכספים בידי יחידת ניהול המערכת שבחברת החשמל - וכן את ההסכמה להגן על נזקי כוח עליון בתקופת ההקמה של מיזמי החשמל הפרטי. עוד הודיע כי החל ב-1 באוגוסט יחל מנגנון ההנחה בגין חיסכון בחשמל בקרב צרכני החשמל הגדולים במשק (20% הנחה בעבור 20% חיסכון), ומחורף 2010 - יורחב ההסדר לכלל ציבור הלקוחות.

באשר למצוקת אספקת החשמל, חזר לנדאו והדגיש את נחישותו לקידום תחנת הכוח הפחמית השנייה באשקלון. השר תקף את החלטת המשרד להגנת הסביבה שלא לאשר את הפעלת החירום של יחידת הייצור אשכול ב' (שבאשדוד) המוסקת במזוט, והזהיר כי המשרד "לוקח סיכון גבוה מדי שמשמעותו עלולה להיות פגיעה במשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully