וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים: חומצה פולית מונעת סרטן הדם בעובר

מוטי גל

8.12.2001 / 23:21

עד עתה המליצו גניקולוגים על נטילת חומצה פולית כנגד מומי מערכת העצבים; עתה מגלים חוקרים, כי נשים הרות הנוטלות חומצה פולית וברזל מפחיתות את סיכון הצאצא ללקות גם בסרטן הדם

נשים הרות הנוטלות תוספת תזונתית של חומצה פולית וברזל, עשויות להפחית את הסיכון של העובר אותו הן נושאות ברחמן, ללקות בסרטן הדם - לוקימיה, כך מגלים חוקרים אשר פירסמו את ממצאיהם בגליון האחרון של כתב העת "דה לנסט".

כבר שנים רבות ממליצים הגניקולוגים לנשים הרות ליטול חומצה פולית במיוחד בשלבי ההריון הראשוניים. החומצה, כך נתגלה, מונעת היווצרותם של פגמים מולדים במערכת העצבים של העובר. במחקר החדש נתגלה כי הוספת ברזל לחומצה הפולית, מפחיתה את סיכון העובר ללקות בלוקימיה לימפובלסטית, סרטן השכיח ביותר בילדים.

מח העצם של הילדים החולים בלוקימיה לימפובלסטית מכיל תאים סרטניים אשר מחליפים את התאים הבריאים ומתפשטים משם לכבד, לטחול, לבלוטות הלימפה, לכליות ולמערכת העצבים. רוב מקרי הלוקימיה הלימפובלסטית מתרחשים בגילאי 3 עד 5, אז נתקפים הילדים בחולשה, זיהומים, כאבים עזים, דימומים, שמובילים למוות. הטיפול הכימותרפי מצליח, אם מתחיל בזמן, להביא להחלמת החולים.

החוקרים בחרו 83 ילדים והשוו אותם עם קבוצת בקרה בת 166 ילדים. החוקרים ראיינו את המתנדבים והוריהם, אשר נתבקשו למלא שאלונים הנוגעים להיסטוריה הרפואית ולמצבם הבריאותי. מהמחקר, אשר נערך באוסטרליה, עולה כי בקרב אמהות אשר נטלו פולאט (חומצה פולית) וברזל במהלך ההריון, ירד סיכון העובר ללקות בלוקימיה ב-60 אחוזים. בקרב אמהות אשר נטלו ברזל בלבד ירד הסיכון בכ-25 אחוזים בלבד.

אם יתמכו מחקרים נוספים בתוצאות המחקר, הרי שתוספי מזון אלו יהפכו בעתיד, כך נראה, להמלצה גורפת בקרב הרופאים הגניקולוגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully