וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם שר החינוך נגד גירוש ילדי הפליטים

נעמה טלמור

25.7.2009 / 22:50

סער פנה לשר הפנים בבקשה למנוע את גירושם של 1,500 ילדים והוריהם החיים בישראל. "מדובר בילדים שרובם נולדו בישראל וזהותם ישראלית"

שר החינוך גדעון סער פנה הערב (שבת) לשר הפנים אלי ישי ולמזכיר הממשלה, בבקשה להימנע מגירוש של ילדי עובדים זרים ומשפחותיהם. זאת במסגרת המהלך לגירוש עובדים זרים מישראל שאמור להתחיל בעוד כשבוע. "מדובר בילדים שרובם נולדו בישראל, גדלו בישראל, לומדים במערכת החינוך וזהותם היא זהות ישראלית", אמר סער.

שר החינוך הוסיף כי הוא תומך במאמץ לצמצום מספר העובדים הזרים הלא חוקיים ואמר כי "הדבר הינו חשוב חברתית וכלכלית, אך יש לעשות זאת תוך הפעלת שיקול דעת ונאמנות לערכים הומאניים". לדבריו, מדובר ב-1,500 ילדים והוריהם שעומדים בפני גירוש.

המבצע הגדול של משרד הפנים נועד להביא ליישם את נוהל "חדרה- גדרה" של משרד הפנים. על פי הנוהל, נקבעו הנחיות המגבילות גיאוגרפית את הפליטים בישראל ומאפשר לחלקם להימצא רק צפונית לחדרה או דרומית לגדרה. בנוסף, מקווים במשרד הפנים לאתר עובדים זרים שאין ברשותם כלל אישורי שהיה בישראל, ולגרש אותם מחוץ לתחומי המדינה. בארגוני הסיוע לעובדים טוענים כי מרבית העצורים הינם פליטים וכי מספר העצורים גדול משפורסם.

נכון לתחילת שנת 2009 חיים קרוב ל- 17,000 מבקשי מקלט ופליטים בישראל. רובם הגיעו מדרום סודן, דרפור ואריתריאה- המוכרות על ידי האו"ם כאזורי סכסוך שבהם מתנהלות מלחמות אזרחים והפרות חמורות של זכויות אזרח.

רוב מבקשי המקלט הגיעו לישראל דרך מצרים, תוך כדי סכנת מוות מירי חיילי הצבא המצרי. אלו שיצליחו לעבור את הגבול יתקלו על פי רוב בשתי תגובות: חלקם יגורשו מיידית בחזרה למצרים ללא בירור פרטני של בקשתם למקלט, על פי נוהל המכונה "החזרה חמה". חלק אחר יועבר למתקני כליאה שונים ברחבי הארץ לתקופה בלתי מוגבלת. יצויין כי על פי "אמנת הפליט" (אליה הצטרפה ישראל ב-1954), מעצר פליטים יכול להתבצע רק כמפלט אחרון ולזמן קצר ככל הניתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully