וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם נותקף - נפציץ מתקני הגרעין של ישראל"

25.7.2009 / 12:09

מפקד משמרות המהפכה באירן איים הבוקר, כי במידה וישראל תתקיף את אירן, תשלח האחרונה טילים אל עבר מתקני הגרעין של ישראל. קלינטון: "ארה"ב מחכה לתשובה מאירן"

מפקד משמרות המהפכה של אירן, הגנרל מוחמד עלי ג'עפרי, אמר היום (שבת) בראיון לתחנת הטלוויזיה "אל-עלאם", כי "במידה ותל אביב תתקוף את אירן, לא נהסס לתקוף בחזרה את מתקני הגרעין של ישראל באמצעות הטילים שברשותנו".

שלשום אמרה מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, כי וושינגטון עדיין מוכנה לנהל מגעים עם אירן, אך ככל הנראה זה לא יקרה בקרוב "בשל המחלוקת הפוליטית השוררת במדינה". קלינטון הוסיפה כי ארה"ב עדיין מחכה לתגובה מטהרן, "אך ככל הנראה בטהרן עדיין לא מסוגלים לקבל החלטה כזאת כרגע".

כמו כן, באותו היום הובע תסכול במערת הביטחון בישראל, לאחר שבניסוי המשותף לישראל ולארה"ב, שנערך מול חופי קליפורניה, הוחלט שוב שלא לשגר את טיל המיירט מסוג "חץ". מטרת הניסוי הייתה, בין היתר, לדמות יירוט של טיל אירני, והוא כלל בין שימוש במערכות ישראליות ואמריקאיות, ביניהן מערכות מכ"ם מתקדמות וגם מערכת המכ"ם הישראלית "אורן ירוק".

בתוך כך, הצהיר אמש שר החוץ הסורי, ואליד מועלם, כי ארצו תוכל לסייע בפתרון משבר הגרעין עם אירן. במסיבת עיתונאים משותפת שקיים אמש עם עמיתו הבריטי דיוויד מיליבנד, אמר מועלם: "אנו תומכים בפתרון פוליטי לסוגיה העומדת בין אירן לבין המערב, וסבורים כי ביכולתנו למלא תפקיד בנושא זה. עם זאת, איננו מתכוונים לקבל החלטות בשם אירן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully