וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "מעוניינים לתווך בין המערב לאירן"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.7.2009 / 11:18

שר החוץ הסורי פיזר בביקורו בלונדון מסרים מפייסים. לדבריו, ארצו יכולה לתווך בסוגיית הגרעין האירני. השר חזר על דרישת דמשק לנסיגה ישראלית מלאה מהגולן

שר החוץ הסורי ואליד מועלם אמר הלילה (שבת) כי ארצו תוכל לסייע בפתרון משבר הגרעין עם אירן. במסיבת עיתונאים משותפת שקיים אמש עם עמיתו הבריטי דיוויד מיליבנד, אמר מועלם: "אנו תומכים בפתרון פוליטי לסוגיה העומדת בין אירן לבין המערב, וסבורים כי ביכולתנו למלא תפקיד בנושא זה. עם זאת, איננו מתכוונים לקבל החלטות בשם אירן".

השר הבריטי התייחס בדבריו לסכסוך הישראלי-ערבי במזרח התיכון באמרו כי הוא סבור שקיימת "הזדמנות היסטורית אמיתית, כמו גם אחריות היסטורית וזאת תודות לכיוון החדש שאליו פונה הממשל של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. אנחנו מברכים על שינוי הכיוון הזה, המתבטא בכך שאובמה נרתם למען השלום במזרח התיכון. השלום הוא אינטרס לאומי אמריקאי, כמו גם אינטרס בריטי".

עמיתו הסורי נשאל מה עמדתו כלפי קיום ועידת שלום בינלאומית, והשיב כי "הצעה זו מחייבת תשובה בנוגע לתחומי סמכותה של ועידה כזו ומטרותיה". הוא הבהיר כי על כל ועידת שלום להתבסס על עקרונות ועידת מדריד מ-1991, וכן כי יש להכין היטב ועידה מסוג זה, שכן בעבר נכשלו ועידת דומות, "דבר שיכול להשפיע לרעה על האזור".

עם זאת, מועלם הדגיש כי "לא נתחיל משא ומתן לשלום עם ישראל לפני שנגבש בסיס הבנות באמצעות משא ומתן בלתי ישיר בתיווך טורקיה". הוא הבהיר כי ארצו דורשת נסיגה ישראלית מכל רמת הגולן וכי דמשק עדיין מעוניינת בתיווך הטורקי, על רקע העובדה שהמשא ומתן הבלתי ישיר בתיווכה "הופסק בגלל המלחמה בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully