וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס דרש 20 ערבים-ישראלים תמורת שליט

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.7.2009 / 10:56

דיווח של אל-קודס אל ערבי מגלה כי חמאס דרש מישראל את שחרורם של 20 אסירים ערבים-ישראלים תמורת שחרורו של החייל החטוף שליט. הרשימה הועברה לישראל

"רשימת האסירים של ארגון חמאס, שמיועדים לשחרור תמורת החייל החטוף גלעד שליט, כוללת 20 אסירים ערבים-ישראלים שנמצאים בבתי הכלא בישראל", כך מסרו היום (שבת) גורמים בכירים בחמאס לעיתון 'אל-קודס אל-ערבי' היוצא לאור בלונדון. על פי המקורות, הרשימה הועברה לממשלת ישראל באמצעות המתווכים המצרים.

העיתון ציין כי מספר האסירים הערבים-ישראלים עומד על 130 וכי שמונה אסירים נוספים הינם ערבים תושבי רמת הגולן. לפי הדיווח, "ישראל רואה בהם אזרחים (ישראלים – נ.י) ולפיכך היא מבודדת אותם ומפרידה אותם מהאסירים הפלסטינים. הם אינם מוכללים ברשימות השחרורים, והנושאים והנותנים הפלסטינים אינם דנים בשחרורם. יחד עם זאת, בתוך בתי הכלא הם מתנהלים כפלסטינים".

ראש אגודת תומכי האסיר, מוניר מנסור, מסר לעיתון כי על פי המידע המצוי בידיו, חמאס דרש לשחרר 20 אסירים ערבים-ישראלים, מתוכם האסיר סאמי יונס בן ה-80, תושב עארה שבמשולש, ותיק האסירים הביטחוניים הנמצא בבית הכלא מאז 1983 לאחר שהורשע בחברות בחולייה שחטפה ורצחה חייל.

לטענת מנסור, שמות נוספים שנמצאים ברשימת חמאס הם איברהים ויאסין בכרי, תושבי כפר בענה, שנידונו כל אחד מהם לתשעה מאסרי עולם מצטברים. "אנחנו חלק בלתי נפרד מהתנועה הלאומית שנמצאת בכלא", אמר מנסור. "יש להתייחס אלינו כמו הבנים בעזה, במחנות הפליטים, בגדה ובפזורה שכן כולנו בני העם הפלסטיני", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully