וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הונדורס חדר לשטח ארצו בצעד סמלי

25.7.2009 / 8:24

נשיא הונדורס המודח, מנואל סלאיה, נכנס לשטח ארצו ושהה בה במשך 30 דקות, זאת למרות האיומים לעצרו. קלינטון: מדובר בצעד "חסר אחריות"

נשיאה המודח של הונדורס, מנואל סלאיה, הגיע אמש (שישי) למעבר הגבול היבשתי בין ניקרגואה להונדורס, זאת לאחר הצהרות לפיהן נשבע סלאיה כי יחזור לארצו במהלך סוף השבוע ויקים מחדש את ממשלתו. הממשלה הזמנית בהונדורס פרשה כוחות גדולים של צבא ומשטרה לאורך הגבול, והכוחות איימו לעצור את הנשיא המודח אם יחצה את הגבול. תחילה אמר סלאיה כי לא יזוז ממקומו עד שידבר עם קצין בכיר בצבא ארצו, אך לבסוף נכנס לשטחי הונדורס ושהה שם 30 דקות בלבד. לדבריו, הוא חזר בו מהצהרתו ההתחלתית במטרה להימנע "משפיכות דמים".

כוח לפיזור הפגנות מטעם ממשלת הונדורס עצר 500 מתומכיו של סלאיה, שיצאו לכיוון הגבול במטרה לקבל את פניו. מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, הגדירה הלילה את ניסיונו של הנשיא המודח להיכנס לארצו כ"חסר אחריות". קלינטון קראה לכל הצדדים לשוב אל שולחן המשא ומתן ולמצוא פתרון למשבר.

זו אינה הפעם הראשונה בה מנסה נשיא הונדורס לשעבר לשוב לארצו, זאת לאחר שהודח מתפקידו במסגרת הפיכה צבאית. בתחילת החודש ניסה סלאיה לשוב למדינתו לאחר שהמריא במטוסו מארה"ב אך הממשלה בהונדורס הודיעה שלא תאפשר למטוסו לנחות למדינה והורתה לסגור את שמי המדינה ולנתב את מטוסו של הנשיא לשעבר לאל-סלבדור. בעת האירוע נהרג מפגין אחד ושני מפגינים נוספים נפצעו קשה בשדה התעופה של בירת הונדורס טגוסיגלפה. המפגין נהרג מירי כוחות הביטחון לעבר המפגינים שהתאספו בשדה התעופה כדי לדרוש את השבתו של הנשיא המודח מנואל סלאיה לתפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully