וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה התנצל על שאמר שמעצר ידידו "טיפשי"

24.7.2009 / 21:56

האם הנשיא ברק אובמה סיבך עצמו בהאשמות גזעניות? איגוד שוטרים בארה"ב תומך בשוטר שעצר את ידידו השחור של אובמה, מעצר אותו כינה אובמה "טפשי". אמש אובמה התנצל

נשיא ארה"ב ברק אובמה חזר בו אמש (שישי) מהתייחסות אל המעצר של ידידו השחור לואיס גייטס כ"טיפשי". אובמה אמר אמש בבית הלבן, כי היה עליו לבחור את מילותיו טוב יותר. לדבריו, שוחח עם איש המשטרה שעצר את ידידו, והתרשם כי הוא "איש מצויין". הוא אף ציין כי יבדוק אם ניתן לארח את השוטר וכן את ידידו גייטס לבירה בבית הלבן.

מוקדם יותר יצאו איגודי השוטרים במסצ'וסטס נגד אובמה. איגוד השוטרים התייצב לימינו של השוטר הלבן שביצע את המעצר, ג'יימס קראולי, ודחה את ההאשמות שהוא מונע מגזענות.

קראולי ביצע את המעצר בעקבות שיחת טלפון שדיווחה למשטרה המקומית כי מישהו מנסה לפרוץ לאחד הבתים בשכונה. ה"פורץ " היה גייטס, ששב לביתו מחו"ל ולא הצליח לפתוח את דלת הכניסה שלו. כשניגשו אליו השוטרים, טוענים במשטרה, הוא התייחס אליהם בגסות.

הנשיא אובמה הודה שאינו מכיר את כל פרטי המקרה, אך ציין ששחורים ובני מיעוטים אחרים בארצו נבדקים לעיתים קרובות יותר על ידי כוחות המשטרה במדינה.

מי שתרם ודאי לשינוי הגישה של נשיא ארצות הברית, הוא עמיתו השחור של השוטר קראולי, שהיה איתו בעת שעצר את גייטס. "אני תומך בקראולי במאה אחוז", אמר השוטר, "גייטס היה פשוט עייף וכשניגשנו לשוחח איתו הוא הגיב בצורה מעט מוזרה".

"הנישא אובמה אמר שהשוטר שעצר את גייטס פעל בטיפשות, ואף קשר את המקרה לשורה של מעצרים גזעניים בהיסטוריה האמריקאית", אמר דניס או'קונור מאיגוד השוטרים המקומי. "העובדות מראות שהנשיא השתמש במילה 'טיפשות' כלפי הצד הלא נכון בסיפור הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully