וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה בים: ארבעה טבעו בסוף השבוע

איילה חננאל ואופק עיני

25.7.2009 / 20:55

היום נמשתה גופתו של עובד זר בן 40 מול חוף הסלע בבת ים. אתמול נמצאו גופותיהם של גבר כבן 45 ביפו ושני צעירים שטבעו מול ראשון לציון ותל אביב

עובד זר בן 39 טבע היום (שבת) בחוף הסלע בבת ים. הוא נכנס למים ונסחף. חברו, עובד זר בן 46 נכנס אחריו במטרה להצילואך הוצא על ידי חבריו האחרים משלא הצליח. יחידת השיטור הימי של מחוז תל אביב ערכו חיפושים בסיוע מסוק, ואיתרו בין הסלעים את גופתו של הטובע. חברו פונה במצב קל לבית החולים וולפסון בעיר על ידי כוחות של מגן דוד אדום.

אמש טבע גבר בן 45 מול חוף עג'מי ביפו. הוא נמשה מן המים מחוסר הכרה וללא דופק. צוות מד"א ניסה להנשימו אך נאלץ לקבוע את מותו. האיש, תושב יפו, נכנס אתמול לים יחד עם אישה נוספת. בשלב מסויים החל להיסחף בזרם. האישה ששחתה איתו הצליחה למשותו אל החוף כשהוא ללא הכרה אך שם, כאמור, נקבע מותו. גופתו הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר.

במקרה טביעה נוסף, גופתו של תושב רמלה, בן 22, נמשתה אתמול מחוף הים בראשון לציון. הצעיר וחברו נכנסו שלשום בשעות הערב לחוף העירוני, אך הצעיר לא הצליח לצאת מהמים. במהלך הלילה נסרק החוף בסיוע מסוק, ספינת שיטור ימי, בני משפחה ומתנדבים. גופתו זוהתה על ידי המשפחה ושוחררה לקבורה.

זמן קצר לאחר מכן נמשתה מחוף הדולפינריום בתל אביב גופתו של צעיר בן 21 ממזרח ירושלים. הגופה הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר.

חיים אוטמזגין, מפקד יחידת הצוללים של זק"א סיפר לוואלה! חדשות כי לגבי מקרה הטביעה בראשון לציון "מדובר בצעיר שהיה יחד עם חברים אתמול בשעות הערב בחוף הים. הם נכנסו ולא הרגישו שהם נסחפים. אחד מהם הצליח לצאת והזעיק עזרה, וצעיר נוסף הוציאו עוברי אורח שהיו במקום. את הצעיר השלישי, שטבע לבסוף, לא הצליחו הנוכחים לאתר".

אוטמזגין סיפר כי "קיבלנו קריאה למקום והגענו תוך שעה עם צוות של 15 צוללים. מבחינת הים התנאים היו קשים מאוד עם גלים בגובה של כשני מטרים. היה קשה לעשות פעולות חיפוש אז ניסינו להכניס צוללים למערבולת עצמה ולחפש בקרקעיתה. בשעה 2 לפנות בוקר, לאחר שהניסיונות לא הובילו לתוצאות, החלטנו להפסיק את החיפושים. כשהגענו הבוקר להמשיך בחיפושים מצאנו שהגופה נפלטה אל החוף כ-500 מטר דרומית למקום בו טבע הצעיר".

אוטמזגין הוסיף כי "בגלל שמדובר בבני מיעוטים גייסנו צוללים ממזרח ירושלים שהסבירו למשפחה את כלל התהליכים ואת תנאי הים. כך, יכולנו לתת להם תחושה שיש מי שפועל למען בנם".

מפקד יחידת הצוללים התייחס למקרה הטביעה בחוף הדולפינריום וסיפר כי "כשהתארגנו לצאת הבוקר חזרה לחוף בראשון לציון, קיבלנו קריאה לסייע בחיפושים אחר צעיר שטבע אתמול בשעות הערב בתל אביב. היחידה התפצלה לשני צוותים שאחד מהם הגיע לראשון ואחד לתל אביב. בחוף בתל אביב, אופנועי ים ביצעו סריקות, איתרו את מיקום הגופה וחילצו אותה. גם שם מדובר בבן מיעוטים ומתנדבים ממזרח ירושלים נשלחו למקום לסייע בקשר מול המשפחה".

פרסום ראשון: 16:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully