וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החנינה הוסרה והמבוקש משכם נעצר

יהושע בריינר וניר יהב

24.7.2009 / 9:10

מחמוד רשאד אבו קשק, מפקד פלג צבאי של פתח בשם "גדודי השיבה" קיבל בעבר חנינה מישראל, אך זו בוטלה והלילה הוא נעצר. צה"ל: היה מעורב בפיגוע בו נפצע קשה גלעד זר

במהלך פעילות משותפת לצה"ל ולשב"כ נעצר הלילה (שישי) נאצר מחמוד רשאד אבו קשק במחנה הפליטים עסכר שבשכם. אבו קשק בן ה-34 מבוקש על ידי כוחות הביטחון זה מספר שנים בין היתר בשל מעורבות בפיגוע הירי ביצהר, במרץ 2001, במהלכו נפצע באורח קשה קצין הביטחון של מועצת שומרון, גלעד זר. זר נהרג כעבור חודש וחצי בפיגוע אחר. לדברי צה"ל, אבו קשק אף היה מעורב בפיגועי ירי רבים נגד כוחות צה"ל ועסק בתקופה האחרונה בסחר נרחב באמצעי לחימה. בנוסף, הוא רצח תושב שכם שנחשד בשיתוף פעולה עם ישראל.

אבו קשק היה מפקד "גדודי השיבה" – פלג צבאי של פתח בעיר שכם. לפני מספר חודשים קיבל אבו קשק חנינה מישראל במסגרת הסדר המבוקשים בין ישראל לרשות הפלסטינית על פיו התחייבו המבוקשים להניח את נשקם וריצו תקופות מאסר קצרות על מנת שלא ירדפו על ידי כוחות הביטחון הישראליים. לאחרונה הודיעה ישראל לרשות כי חנינתו של אבו קשק מבוטלת. לא היו נפגעים במהלך מעצרו. את הממעצר ביצע כוח של יחידת "דובדבן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully