וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשב הכללי לפישר: הפסק רכישות הדולרים

מוטי בסוק ועמירם כהן

23.7.2009 / 23:30

באוצר טוענים: "עתודות המט"ח שגדלו ב-20 מיליארד דולר חושפות את ישראל לתנודתיות מסוכנת בשערי המטבע"

"בנק ישראל צריך להפסיק לרכוש מט"ח במתכונת קבועה מדי יום, ולהתערב בשוק רק כשיש צורך, בסכומים ובמועדים שלא נקבעו מראש" - כך אמר אתמול החשב הכללי שוקי אורן. בכנס איגוד התנועה הקיבוצית אמר אורן: "עתודות המט"ח שגדלו ב-20 מיליארד דולר חושפות את ישראל לתנודתיות מסוכנת בשערי המטבע". אורן הוסיף כי רכישות המט"ח של בנק ישראל הפכו למרכיב דומיננטי ושקוף מדי, שמובא בחשבון על ידי המשקיעים והשחקנים בשוק.

בנק ישראל רוכש מדי יום בשוק ההון בת"א 100 מיליון דולר ובימי שישי 50 מיליון דולר. בבנק החלו לרכוש דולרים ביוני 2008, במטרה להחליש את השקל על חשבון הדולר, לאחר שהמטבע האמריקאי צנח לשער שפל של כ-3.2 שקלים - ובכך גרם נזקים כבדים ליצואנים הישראלים. בבנק מחפשים מזה כמה חודשים "אסטרטגיית יציאה" - דרך להפסיק את רכישת הדולרים.

בכיר בבנק ציין אתמול כי גם בנק ישראל סבור כי יש להפסיק את הרכישות - והשאלה היא רק העיתוי והדרך. הבכיר ציין כי הבנק החל ברכישת דולרים כשמצב המשק היה בכי רע, ואלמלא הרכישות המצב היום היה פחות טוב. יתרות המט"ח של ישראל הגיעו ביוני לכ-50 מיליארד דולר. באוצר חוששים שבנק ישראל עשוי לספוג הפסד מפוזיציית הדולרים הגדולה, ובכך ייפגע הון הבנק, ופוטנציאל הרווחים שראוי היה שיעביר למדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully