וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: הוכפל מספר התקריות האנטישמיות

24.7.2009 / 2:57

מתחילת השנה נרשמו 609 תקריות אנטישמיות לעומת 276 בתקופה המקבילה אשתקד. "יהודי בריטניה עומדים בפני הרמה הגבוהה ביותר של התקפות על רקע גזעני"

עלייה חסרת תקדים במספר "פשעי השנאה" על רקע אנטישמי חלה בבריטניה מאז תחילת שנת 2009. כך מסר היום (שישי) ארגון CST המייעץ ליהודי בריטניה בנושאי ביטחון אישי. מרבית התקריות נרשמו בערים לונדון ובמנצ'סטר, בהן שוכנות שתי הקהילות היהודיות הגדולות בבריטניה.

על פי הנתונים המתפרסמים היום, מתחילת שנת 2009 ועד לסוף חודש יוני, נרשמו 609 אירועים אנטישמים, החל בהטרדה מילולית וכלה באלימות קיצונית. בתקופה המקבילה אשתקד נרשמו 276 אירועים אנטישמיים. הארגון מסר כי נרשמו 77 תקריות אלימות על רקע אנטישמי שהוגדרו כ"אלימות ביותר", כאלו העלולות לגרום לחבלה חמורה ואף למוות.

הארגון, המייעץ לכ-300,000 יהודי בריטניה מסר כי זהו שיעור התקריות האנטישמיות הגבוה ביותר שנרשמו מאז שנת 1984. הארגון מסביר כי העלייה הדרמטית חלה בעקבות המתקפה הישראלית בעזה שהחלה בחודש דצמבר 2008 כאשר רוב התקריות נרשמו בחודש ינואר 2009, והיו קשורות באופן ישיר ללחימה.

"יהודי בריטניה עומדים בפני הרמה הגבוהה ביותר של התקפות על רקע גזעני" אמר מארק גרדנר מארגון CST. "אין שום הצדקה לאנטישמיות וגזענות, וזה לגמרי לא מקובל עלינו שעימותים מעבר לים משפיעים עלינו כאן בדרך הזו".

"העלייה באנטישמיות מדאיגה לא רק את הקהילות היהודיות, אלא את כל בני האדם הרואים עצמם כאנשים הגונים", אמר שהיד מאליק, השר לענייני לכידות חברתית בממשלה הבריטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully