וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזנות בקרב בני הנוער עברה מהרחוב לרשת

איילה חננאל

23.7.2009 / 19:56

אלפי בני נוער מעורבים בזנות בישראל. אם בעבר מצאו אותם מתנדבי עמותת עלם בפינות רחוב, היום הם נמצאים באינטרנט. הבעיה היא שגם לפדופילים יש מחשב

הזמנים השתנו, ואיתם גם שיטות הפעולה של הפדופילים. תופעת הזנות, ובעיקר זנות קטינים, נמצאת פחות ופחות ברחובות, ומתכנסת לתוך זירות סגורות ולאינטרנט. מגמת המחתרתיות של התופעה הולכת ומתחזקת מה שהופך את ההתמודדות עם התופעה למורכבת ומסובכת יותר. כדי להתמודד עם המציאות הזאת, החליטו בעמותת עלם (עמותה למען בני נוער במצבי סיכון ומצוקה) להסיר את הכפפות ולהתחיל לפעול בסמטאות האינטרנטית.

"אם בעבר היינו מאתרים נוער הנמצא בזנות בזירות כדוגמת מועדונים, הרי שכיום חלק נכבד מהזירה עבר לאינטרנט, לפורומים ולחדרי צ'אטים, דבר המקשה על איתור בני הנוער", אומרת דורית פרידמן, מנהלת פרוייקט "ערים בלילה" שלעלם. "המאפיין העיקרי של התופעה הינה תחושת הסודיות וההסתרה שמוצאת לה אחיזה בעיקר ברשת".

כעת מעלה העמותה קמפיין אינטרנטי לאיתור נוער הנמצא בזנות, תחת הסלוגן: "ערים בלילה– כאן בלי לשפוט אותך". במסגרת הקמפיין יעלו באתרי אינטרנט מרכזיים, ובהם גם וואלה!, באנרים מתחלפים, הקוראים לנוער הנמצא בזנות לפנות לקו הסיוע של 'ערים בלילה' לקבלת מענה טיפולי ושיקומי. כך לדוגמא, יעלו באנרים עם הכיתוב: "עושה סקס בשביל כסף? אם תרצה לדבר, מתי שתרצה, אנחנו תמיד כאן בשבילך", ובהם יופיע קו הסיוע של 'ערים בלילה'. הקמפיין האינטרנטי מלווה גם בחלוקת קונדומים שעל גבי עטיפתם מודפס הכיתוב: "ערים בלילה. שומרים עליך בלי לשפוט אותך".

תופעת זנות הקטינים הולכת ומחמירה עם השנים. מנתוני עלם עולה כי כ-5,000 בני נוער בישראל מעורבים בזנות. הם נקלעו למצב זה עקב מצוקות קשות שחוו, סביבה מתעללת פיזית, מינית או רגשית, חוויה חזקה של דחייה או תנאי הזנחה קשים. מספר הילדים ובני הנוער המעורבים בזנות עולה מיום ליום, לצד מספרם של המבוגרים הצורכים זנות קטינים.

* קו הסיוע של פרויקט "ערים בלילה" לנוער הנמצא בזנות של עמותת על"ם: 0549773666

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully