וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצנע יכריע את גורלו של צי'קו תמיר?

יהושע בריינר

23.7.2009 / 19:53

הרכב מורחב של 5 שופטים ידון בערעורו של מפקד אוגדת עזה לשעבר, שאיפשר לבנו הקטין לנהוג בטרקטורון צבאי וחיפה על התאונה שביצע. בין השופטים: אלוף במיל' עמרם מצנע

הרכב של חמישה שופטים ידון בערעורו של תא"ל משה צ'יקו תמיר, שאפשר לבנו בן ה-14 לנהוג בטרקטורון צבאי וחיפה על התאונה שביצע. ההרכב, שנקבע הערב (חמישי), כולל את נשיא בית הדין לערעורים אלוף שי יניב, האלופים במיל' עמרם מצנע וגיורא רום, השופט בדימוס והפרקליט הצבאי לשעבר אמנון סטרשנוב וכן סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה אילן שיף.

בערעור שהגיש לפני כשלושה שבועות טען תמיר, לשעבר מפקד אוגדת עזה, כי "לא שיקרתי ולא ניסיתי להתחמק. פשוט התעכבתי בהגשת הדו"ח". עוד נכתב כי "בית הדין הנכבד עשה שגיאה חמורה. העונש הוא לא מידתי ביחס לחומרת המקרה על פי העובדות המוסכמות... בית הדין התעלם מתקדימים של בתי דין צבאיים במקרים חמורים מזה של צ'יקו, שנמנעו מהורדה בדרגה. ..העונש על תמיר גורם לו עוול שמצדיק את התערבות ערכאות הערעור".

לטענת עורכי דינו של תמיר, משה ישראל, הסניגור הצבאי הראשי אלוף משנה אהוד בן אליעזר ומשה שמיר, "דינו של המערער נגזר, שלא על פי העובדות בהן הורשע, אלא בגין מסכת עובדתית שונה לחלוטין, אשר לא יוחסה לו, לא הודה בה ולא הורשע בגינה".

עורכי דינו של תמיר כתבו בערעור כי הטענה, לפיה תמיר שיקר לחוקרי מצ"ח לא נכונה. "מעולם לא הוכח כי המערער שיקר למי מחוקרי מצ"ח, אין לדברים כל יסוד בכתב האישום המתוקן או במסמך הפרטים הנוספים והמערער מעולם לא הודה ולא הורשע "בעובדה" זו"

לפני כחודשיים הרשיע בית הדין הצבאי את תמיר כי איפשר לבנו, בניגוד לחוק, לנהוג בטרקטורון צבאי מסוג "תומקאר", ללא רישיון, עבירה במסמכים צבאים והתנהגות שאינה הולמת קצין. בית הדין קבע כי תמיר יורד בדרגה לאלוף משנה, וכי רישיונו יישלל לשלוש שנים. בנוסף הוטלו על תמיר שלושה חודשי מאסר על תנאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully