וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות מתעקשת: האם מסוכנת לילדיה

גדעון צנטנר

23.7.2009 / 18:30

הפרקליטות דחתה הצעת פשרה, לפיה תשוחרר האם החשודה בהרעבה למעצר בביתה, והציגה חוות דעת של פסיכיאטר מחוזי שטוען כי הקביעה שהאם לא מסוכנת אינה חד משמעית

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: רן צימט)

הדיון בעניינה של האם החשודה בהרעבת בנה הסתיים הערב (חמישי) ללא החלטה, ומחר צפוי להתקיים דיון נוסף בנושא. במהלך הדיון הציעה השופטת פשרה, לפיה האם תשהה במעצר בית 21 יום. כאשר הילד ישוחרר מבית החולים, הציעה השופטת, הוא ישוב לביתו. על פי ההצעה, בבית תשהה גם אחות מוסמכת עד שעות הערב, ותסייע בטיפול בילד.

בפרקליטות דחו את הצעת הפשרה הזו והסתמכו על חוות דעת של הפסיכיאטר המחוזי. הפסיכיאטר קיבל את קביעת עמיתו יעקוב וייל, לפיה האם אינה לוקה בתסמונת מינכהאוזן, אך דחה את הקביעה שהיא אינה מסוכנת. עורכי הדין של האם דוד הלוי וראובן בר חיים אמרו כי"באופן תמוה ובלתי מוסבר לא השלימה המשטרה עם חוות הדעת של ד"ר וייל ויודגש כי ד"ר וייל הוצע על ידי המשטרה". בדיון ביקשה המשטרה שהילדים ייבדקו על ידי שירות המבחן.

מקורב למשפחה, אברהם פרויליך, תקף היום את החברה החילונית בישראל ואת יחסה לאם. "מדובר בחברה שרוממות הדמוקרטיה בגרונה, אבל היא רומסת זכויות אדם. היא רומסת את זכויותיה של אישה שרק נחשדה ושעדיין לא הורשעה", אמר פרויליך, שבביתו שוהה האם כחלק ממעצר הבית בו היא נתונה.

פרויליך אף מתח ביקורת על בית החולים הדסה עין כרם. "אין לכם זכות להחזיק את הילד הזה בניגוד לרצון משפחתו. באיזו זכות ובאיזו סמכות מרשה לעצמה הדסה עין כרם להחזיק בילד הזה? בתום הדיון המשפטי אני מצפה שתעצור מונית בפתח בית המשפט, ותיקח את האימא הנפלאה הזו ישר לבית החולים. אני מצפה מהחברה החילונית כולה לממן את המונית לבית החולים מכיסה".

אתרי אינטרנט בתקשורת החרדית דיווחו כי על פי עורך הדין של האישה, אברהם וויס, חוות הדעת הפסיכיאטרית התקבלה על ידי בית המשפט , והיא קובעת שאינה סובלת ממחלות נפש. עורך הדין הוסיף כי בדיון נאמר כי מבחינת בית החולים אפשר לשחרר את הילד, וכעת נשאר לראות מה יחליט בית המשפט לגבי המשך תנאי המעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully