וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולי הפעם? שלב סופי בתחרות שבעת פלאי עולם

טלי גולדשטין

23.7.2009 / 18:26

הוכרזו המתמודדים הסופיים בתחרות שבעת פלאי העולם של עולם הטבע: ים המלח כלול בהם, יחד עם אתרים מפורסמים כגון הגרנד קניון ויערות הגשם

הגרנד קניון שבארה"ב והשונית הגדולה באוסטרליה מתחרים עם 26 אתרי טבע בשלב האחרון של הסקר העולמי לבחירת "שבעת פלאי עולם של עולם הטבע", כך דיווחו היום (חמישי) מארגני התחרות. יערות הגשם של האמזונס, ים המלח, הר קילימנג'רו ואיי גלפגוס גם הם בין המתחרים הסופיים לתואר הנכסף.

מי שרוצה להצביע ולהשפיע מוזמן לעשות זאת באמצעות האינטרנט או הטלפון. על האתרים המנצחים יכריזו המארגנים, בראשות חובב הטבע ברנרד וובר השווייצי, ב-2011 והם יצטרפו לשבעת פלאי העולם מעשה ידי אדם שנבחרו ב-2007.

מעל למיליארד בני אדם צפויים להצביע השנה. "הקמפיין יתרום לחינוך ולאהבת הסביבה", אמר וובר. "אם הילדים שלנו רוצים להציל משהו, קודםכל עליהם להעריך את אותו הדבר שהם רוצים להציל ולדעת עליו", הוסיף.

פאנל של מומחים בחר את המתחרים הסופיים מתוך רשימה של 77 אתרים, שקיבלו את רוב הקולות בשבל המוקדם של התחרות. 261 אצרים מכל רחבי העולם התחרו. בראש הפאנל עומד פדריקו מאיור, מזכ"ל יונסק"ו לשעבר.

עוד ברשימה נכללים הרי הגעש הבוציים של אזרבייג'אן, מערת הנטיפים ג'יטה שבלבנון, צוקי מוהר שבאירלנד והיער השחור שבגרמניה.

ב-2007, הצביעו מאה מיליון בני אדם בבחירות שבעת פלאי עולם מעשה ידי אדם. הזוכים היו הקולוסאום שברומא, החומה הגדולה בסין, הטאג' מהאל שבהודו, פטרה שבירדן, פסל ישו המושיע שבברזיל, המאצ'ו פיצ'ו שבפרו והפירמידות של האצטקים במקסיקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully