וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עדיף לפעילי הימין שלא להגיע לרהט"

ניר יהב ורמי שני

23.7.2009 / 19:21

המשטרה אישרה לפעילי ימין קיצוני לקיים צעדה בעיר הבדואית, במחאה על הבנייה הבלתי חוקית לטענתם במקום. ראש עיריית רהט: "צעד פרובוקטיבי"

משטרת מחוז הדרום אישרה לפעילי ימין קיצוני לקיים צעדה בעיר הבדואית רהט שבדרום. בין המארגנים של התהלוכה הם ח"כ מיכאל בן ארי ופעילי הימין ברוך מרזל ואיתמר בן גביר. הצעדה עלולה לעורר עימותים בין הצועדים לתושבים. לפני כחודש וחצי הגישו ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) ופעילי הימין איתמר בן גביר וברוך מרזל בקשה לבקר בעיר הבדואית רהט כדי לבדוק את הבנייה הבלתי חוקית במקום. זאת, לדבריהם, מתוקף דרישתם לפרק את המאחזים הבלתי חוקיים ברהט בדומה לדרישת פירוק המאחזים הבלתי חוקיים מעבר לקו הירוק.

ראש עיריית רהט, פאיז אבו סהיבאן, מסר לוואלה! חדשות כי תושבי העיר מתכוונים להביע את מחאתם נגד הביקור "הפרובוקטיבי" של אנשי הימין בעירם. "אנחנו מתנגדים לביקור הזה בכל תוקף. בכוונתנו לארגן עצרת מחאה ביום שבת בשעה 5 וחצי וביום ראשון בשעות הבוקר. נתנגד לביקור הזה במסגרת החוק כי אנחנו שומרי חוק, וזאת בניגוד לפעילי הימין שהם פרובקטורים של החוק".

"אם ברוך מרזל וחבריו היו באים לביקור רגיל ברהט כדי ללמוד על חיי הבדואים וכיצד הם עברו מחיי נדודים לחיי קבע, הייתי מלווה אותם אישית ומסביר להם על חיינו, אבל ברור שהם באים על מנת לעורר פרובוקציה. לאור זאת לא נאפשר להם להיכנס לעיר שלנו", הוסיף אבו סהיבאן. הוא סיפר עוד כי שלח מכתב בנושא זה לשר לביטחון פנים והתריע בפניו על הסכנות בביקור זה, "בכל מקרה אני בטוח שלא יהיו עימותים והביקור יעבור בשלום, לפחות לא מבחינתנו".

ח"כ טלב א-סנע אמר בתגובה כי ברוך מרזל וחבריו אינם רצויים בעיר רהט. "מי שמגיעים לעיר בתור אורחם, יתקבל בברכה, אבל מי שמגיע במטרה לעורר פרובוקציה, לא יתקבל בפרחים. עדיף להם לא להגיע לרהט כי הם יתקבלו על ידי נעליים שיושלכו לעברם. רהט היא עיר המקבלת אורחים אולם מרזל וחבורתו באים לעשות שרירים ולערער את הדו-קיום עם היהודים תושבי הנגב. אנשי הימין יהיו אחראים לכל מה שיקרה בעיר בשעת הביקור שלהם".

"אנחנו לא נרתעים"

"קיבלנו הרבה מאוד אורחים וגם אותו אנחנו מוכנים לקבל בכל הכבוד, אם יבוא כאורח בלי כל ההתנהלות הזאת", אמר סאלם אל הוזייל, תושב העיר, המשמש לדבריו גם כראש הוועד לתיאום פעולות מחאה לשחרור גלעד שליט במגזר הבדואי, "הוא לא בא כאורח. זה כאילו הוא נכנס לבית שלך כדי לעשות בלגן". פהמי אל עוברה, חבר ועד ההורים העירוני, השמיע דעה דומה: "הדבר יביא ללחץ בישוב. ציפינו שהמשטרה לא תאשר את הכניסה שלהם כי יודעים בדיוק מה הם רוצים לעשות. לדור הצעיר, אין כל כך הרבה סבלנות לזה. אני חושב, שכניסה כזאת תביא ליותר שנאה. אני מוכן לארח אותו אצלי כאורח כמו את כולם. אם הוא בא להטיף לנו על בניה בלתי חוקית, זה לבוא סתם לעורר התגרות".

ביום ראשון, הגישו גם כמה תושבים מהעיר ומנהיגים של העדה הבדואית, לקיים תהלוכות מחאה בסוף השבוע וביום ראשון, לצד התהלוכה של אנשי הימין. מפקד מחוז הדרום של המשטרה, ניצב יוחנן דנינו, קבע שיש לאפשר לקבוצות שונות לבטא מחאה לגיטימית ולהביע דעה, כל עוד הדבר אינו פוגע בסדר הציבורי, בשלום הציבור ובשגרת החיים והוא נוטה לאשר גם בקשות אלו. עם זאת, הנחה דנינו את כוחות המשטרה, לפעול בתקיפות ונחישות כלפי כל גילוי של התגרות ונסיונות להסתה או לפגיעה מכוונת אחרת, מצד גורמים קיצוניים ופורעי חוק. כלפיהם, הוא הבהיר, תתבצע אכיפה מחמירה ובלתי מתפשרת.

איתמר בן גביר אמר לוואלה! חדשות כי "אנחנו לא נרתעים, נגיע ביום ראשון לרהט כדי להבהיר לתנועה האיסלמית שהם אינם אדוני המדינה. אם חבורת פורעי החוק חושבים כך, יש להם טעות, נגיע לעיר ונמשיך גם בעתירות לבג"ץ כדי לפרק את המאחזים הבלתי חוקיים". בן גביר הוסיף כי "המשטרה ביקשה לא להביא נשק לעיר ואנחנו נענה לבקשה".

  • עוד באותו נושא:
  • רהט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully