וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמץ כפי יכולתך

רינה וייסגלס הלקין

24.7.2009 / 9:38

לאוהבי כלבים, קניית כלב לא באה בחשבון. אז מה עושים אם בכל זאת רוצים כלב מסוים? באתר "המלאכים של רקסי" יעשו לכם שידוך מוצלח. לנטושים בלבד

על לא מזמן, על מנת למצוא את הפרטנר-כלב המושלם, יכולתם לקפוץ לכלבייה הסמוכה, להגיע לאיזה יום אימוץ בסביבה או לשרשר איזה מייל שיפיץ את השמועה. אבל מה אם אתם גרים במרכז והנפש התאומה שלכם משוטטת כרגע בדרום? או לחלופין, כלבת החלומות שלכם היא קטנה ובלונדינית, אבל במעגל הקרוב שלכם כולן תפוסות? מתברר שיש גרסת ג'יי דייט לכלבים ואנשים. מדובר באתר בשם "המלאכים של רקסי", המקום המושלם לאתר כלב לחיים.

דפי זהב לכלבים

המיזם הנפלא הזה, שלא ברור איך לא חשבו עליו עד היום (כאילו, הב?) הוקם על ידי שרון חלבי ועדי כץ לפני שנה, כמעט במקרה. "זה התחיל ממיזם אימוץ שהרמנו עם ד"ר אייל נחמיאס והפנסיון "חוות הכלבים של סבא ראובן", משחזרת חלבי, "היינו מביאות לפנסיון כלבים שמועמדים להמתה, שנמצאו ברחובות וכדומה, וארגנו להם ימי אימוץ. ככה מסרנו 50 כלבים בחמישה חודשים. לימים "חוות הכלבים של סבא ראובן" נסגרה אז החלטנו שכיוון שאין לנו היכן לשכן את הכלבים, נקים אתר".

מה יש בו שאין לאחרים?

"על פי רב לעמותות הגדולות יש אתר עצמאי. "המלאכים של רקסי" זו במה לכל העמותות הקטנות מהדרום, מהצפון, לאנשים שמגדלים בבית עשרות כלבים, או כאלו שמצאו כלב ומחפשים לו בית ואין להם היכן להציג את הכלבים. במקביל, מי שמחפש לאמץ כלב, זוכה לראות מבחר כלבים מכל הארץ, חשיפה הרבה יותר גדולה ממה שהוא ימצא באתר של עמותה מסוימת או בסמוך לאזור מגוריו. האופציה להגיע בדיוק לכלב שבא לך, יותר פשוטה דרכנו".

ואם התאהבתי בכלב בקצה השני של הארץ, אני אסע ארבע שעות לבליינד דייט?

"אנחנו עושים הכל על מנת שאנשים יאמצו את הכלבים, ואם צריך, אחד המתנדבים שלנו יסיע את הכלב למפגש עם המשפחה המאמצת. היה לי, למשל, לקוח מתל אביב שחיפש בוקסרית. שלחתי לו מיילים של בוקסריות מכל העמותות שאנחנו איתם בקשר והוא התאהב בבוקסרית מלוד. נניח שהוא היה נוסע לכלביה בת"א לחפש בוקסרית ולא מוצא. יש סיכוי גדול שהוא היה זונח את הרעיון. יתרה מכך, אם מישהו מחפש כלב מסוים ולא מצא, אני יוצרת קשר עם העמותות ושולחת לו אופציות ממוקדות".

לא כל כלב

לצערה של חלבי, היצע הכלבים המחפשים בית חם הוא עצום, מה שאולי מצדיק את קיום המיזם (שכולו על טהרת ההתנדבות) אך מעיד על מצוקה ממשית של הכלבים. "אנחנו מלקטות כלבים מכל הארץ, בכל הגילאים מכל הסוגים. היחידים שאנחנו לא מתעסקים איתם הם כלבים מסוכנים, שמבחינת החוק אסור למסור אותם, או כלבים שהורבעו בכוונה למכירה".

או במילה אחת, גזעיים?

"נסייע לכלבים עזובים גזעיים, אבל ברמה העקרונית, אני חושבת שלהרביע עוד כלבים חוץ ממה שיש כרגע ברחובות זה בעייתי. אני יודעת שיש אנשים שרוצים גזע מסוים בגלל תכונות אופי, רואה גרמני לשמירה, פינצ'ר לנביחות, וכדומה. אין לי שום דבר נגד כלבים גזעיים, אני פשוט מנסה לעזור לנטושים".

בשידוך כמו בשידוך...

חלבי אכן ממוקדת מטרה, ולראייה, האתר הוא רק קצה קצהו של העשייה עד למימוש השידוך. "על מנת למצוא משפחות מאמצות לכלבים, או כלבים למחפשים, המתנדבים שלנו מחלקים פלאיירים, תולים פוסטרים, מחפשים משפחות אומנות עד לאימוץ הכלב, נוסעים עם הכלבים לוטרינרים לטיפול ומסיעים אותם למפגשים אם צריך" היא מפרטת. אבל כיאה לשדכנית מדופלמת, כשחלבי ושותפתה מוצאות מועמד ראוי (והכוונה היא לא לכלבים) הוא לא מקבל חיית מחמד מבלי לוודא שאכן ישנה התאמה. "במידה והכלב המועדף שייך לעמותה מסוימת, העמותה מחליטה האם המאמץ ראוי. אם מדובר בכלב שהגיע דרכנו, חשוב לנו לוודא שהכלב לא יהיה קשור, לא ישהה בגינה בלי תנאים וכשזה כלב לילד, אנחנו מוודאות שההורים נושאים באחריות".

איך מזהים כשמשפחה לא באמת מבינה את ההשקעה הנדרשת?

"את ישר קולטת אם יש או אין לזה סיכוי, אנחנו מחפשות לראות שיש רצון. בכל מקרה, אנחנו טורחות להסביר למשפחה במה הדברים כרוכים ולתת הדרכה. אם זו משפחה שמאמצת בפעם הראשונה, נמליץ להם לא לקחת גור שעלול לחרב להם את הבית. אנחנו מאוד משתדלות שלשידוך יהיה סיכוי טוב".

למרות כל המאמץ והרצון של חלבי, על כל סיפור הצלחה בין כלב למשפחה, צצים עוד עשרות כלבים הזקוקים לבית חם. "לאן שלא תסתכלו יש כלבים נטושים" היא אומרת. "יש לי באתר מישהי ששמו לה 11 גורים בדלת. זה לא פשוט למצוא להם בית, אבל ללא ספק דרך האתר, הסיכוי למצוא משפחה הוא גדול בהרבה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

לאימוץ כלבים, התנדבות ותרומות : www.rexysangels.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully