וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני פינוי? הח"כים סיירו במאחזים

פנחס וולף

23.7.2009 / 17:03

במהלך סיור בשומרון של ועדת המשנה לענייני יו"ש, הציגו המתנחלים בפני הח"כים את הטענה, לפיה הליך פרוצדורלי בלבד מונע את אישור המאחזים. חוטובלי: "לבטל את דו"ח ששון"

חברי ועדת המשנה לענייני יו"ש של ועדת החוץ והביטחון סיירו היום (חמישי) במאחזים בבנימין ובשומרון כאורחי יו"ר המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה. מלבד חברי ועדת המשנה השתתפה בסיור גם ח"כ ציפי חוטובלי, ח"כ מיכאל בן ארי וח"כ ניסים זאב.

יו"ר הוועדה, ח"כ זאב אלקין אמר במהלך הסיור לוואלה! חדשות כי "מה שראינו בשומרון זה דבר חשוב מאוד, נופי נחמיה נמצא ברשימת 23 המאחזים ויש מקומות נוספים שזו שלומיאליות של ממש מצד המדינה שחסרה בהם רק חתימה סופית כדי שיהיו מאושרים". לדבריו, "יש תמימות דעים על הבעייתיות בדו"ח טליה ששון. הטיפול בנושא המאחזים חייב להיות תוך כדי הידברות ובצורה כוללת. נמשיך בדיונים בעקבות הסיור הזה".

ח"כ גדעון עזרא (קדימה) אמר כי "הציבור המתגורר ביו"ש הוא הטוב ביותר שקיים, אבל ישראל ניצבת בפני שלוש בעיות - המאחזים הבלתי מורשים, הבנייה בהתיישבות על פי שדרישה בינלאומית ועכשיו גם החלה הדרישה לגבי מזרח ירושלים". לדבריו, הדבר הנכון ביותר זה להפסיק את הבנייה בעיקר במקומות שלא נמצאים בגושי התיישבות. "אני בעד לפנות מיידית את המאחזים הממוקמים על אדמות פלסטיניות ואת כל היתר במגרת המו"מ עם הפלסטינים", אמר.

"דו"ח ששון מעולם לא אושר"

ציפי חוטובלי אמרה כי "יש להפסיק לבחון את סוגיית המאחזים לאור דו"ח ששון. יש להכריז על הדו"ח כבטל, דו"ח שמעולם לא אושר בממשלת ישראל והייתה בו הטיה פוליטית מובהקת. יש לפעול להסדרתן החוקית של המאחזים, שרובם ככולם נבנו על אדמות מדינה ובאישור ממשלות ישראל כשכונות המשך לשכונות קיימות. המאחזים הם חלק בלתי נפרד מהגידול הטבעי ביו"ש ועל הממשלה לפעול להקמת ועדה שתדאג להסדרת הנושא בהקדם".

בן ארי אמר במהלך הסיור כי "אנחנו מזהים בשטח מגמה כללית. המטרה היא לא מגרון - זה רק אחד השלבים בדרך. יש כאן סוג משחק של תורת השלבים. אם ישנו מאחז על אדמות פרטיות אין להסירו אלא לפצות את בעליו". יו"ר מועצת יש"ע דני דיין אמר כי "צריך לפתוח מחדש את דו"ח טליה ששון ובמקומו הממשלה צריכה למנות ועדה חדשה שלא תהייה ועדה מטעם אלא אובייקטיבית. הממשלה צריכה לאזור אומץ לומר שעד עכשיו היה נשף מסכות גדול וכעת יש לשנות את המדיניות, אם לא ייעשה כך, העתיד בעיני שחור מאוד". יו"ר מועצה אזורית שומרון גרשון מסיקה אמר כי "יש כאלו הרוצים לעשות גירוש. פינוי נוסף יהיה קרע בעם ויהיה קשה מאוד לאחות אותו".

במסגרת הסיור ביקרו הח"כים בברוכים, רחלים, נופי נחמיה ומגרון. מתיאור ראשי המתנחלים עולה כי מלבד מגרון יתר המאחזים הוקמו באישור הממשלה ובאישור אלוף הפיקוד ואף משרד הבינוי והשיכון אישר תוכנית בנייה עירונית (תב"ע) ורק חסרה חתימה סופית - עניין פרוצדוראלי. במהלך הביקור המועצה הציגה עובדות על ישובים וקיבוצים בתוך ישראל בהם היה הפרש של שנים רבות בין העלייה לקרקע לבין קבלת האישור הסופי ולטענתם אף אחד לא חושב לפנותם בגלל העניין המשפטי. יוסי דגן מראשי ועד מתיישבי השומרון אמר בתגובה לדברים במהלך הסיור כי "הדבר המכוער הוא שהשמאל הבין שהציבור הישראלי תומך בהתיישבות ולכן הוא הפך את הוויכוח על הישובים לוויכוח משפטי במקום הדבר האמיתי – ויכוח פוליטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully