וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם גאורגיה תחבל בפיוס בין ארה"ב לרוסיה?

23.7.2009 / 15:55

סגן נשיא ארה"ב ביקר בטביליסי והביע תמיכה מלאה במדינה שהייתה בעבר חלק מבריה"מ. ברוסיה מבהירים: "ננקוט בצעדים משמעותיים ולא נאפשר חימוש מחדש"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: רן צימט)

סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע היום (חמישי) כי ארצו תומכת בשלמותה הטריטויאלית של גיאורגיה. ביידן אמר את הדברים בעת ביקור בטביליסי. כזכור, בשנה שעברה פרצה מלחמה בין גאורגיה לרוסיה על רקע הבדלנות במחוז דרום אוסטיה. עם זאת, הוא הוסיף כי לא מתוכנן שום מבצע צבאי להשבת הריבונות של גאורגיה במחוזות הללו. הוא פנה לנשיא גאורגיה מיכאיל סאאקשווילי ואמר לו: "תמיד נעמוד לצדכם".

ביידן הבהיר כי התוכנית לשיפור היחסים בין ארה"ב לרוסיה לא תבוא על חשבונה של גאורגיה. הוא הוסיף כי ארה"ב לעולם לא תכיר במחוזות הבדלניים דרום אוסטיה ואבחזיה כמדינות עצמאיות וקרא לעולם כולו לנהוג בצורה דומה. כמו כן, הוא הביע תמיכה ברצונה של טביליסי להצטרף לברית נאט"ו.

הצהרותיו של ביידן אינן צפויות להתקבל בעין יפה במוסקבה. מוקדם יותר היום הודיעה רוסיה כי תנקוט ב"צעדים משמעותיים", על מנת למנוע מגאורגיה להתחמש מחדש בעקבות המלחמה שניהלו שתי המדינות בשנה שעברה. ההצהרה נתפסת כהתרסה ישירה לביקורו של ביידן בגאורגיה.

המתיחות בין רוסיה למדינה שהיתה בעבר חלק מברית המועצות עלתה לאחרונה, כשבחודש הבא יציינו שתי המדינות את יום השנה לפתיחת המלחמה ביניהן. בגאורגיה דורשים להציב פקחים אמריקאים חמושים בגבול הצפוני, על מנת להגן על עצמה מפני הכוחות הרוסיים המוצבים בדרום אוסטיה ואבחזיה. במוסקבה זועמים בטענה שהתוקפנות הגאורגית היא שהובילה למלחמה ושהמערב מסרב להכיר בכך שנשיא גאורגיה מיכאיל סאאקשווילי הוא מנהיג מסוכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully