וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתונה בעזה: רוקדים על ההריסות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.7.2009 / 16:27

שני אחים מרצועת עזה חגגו את נישואיהם על חורבות ביתם שנהרס על ידי צה"ל במהלך מבצע "עופרת יצוקה". "כל ניסיון לתקוף ולפגוע בעם הפלסטיני ייכשל"

שני אחים מהעיירה בית חאנון שבצפון רצועת עזה חגגו את נישואיהם על חורבות ביתם, שנהרס על ידי צה"ל במהלך מבצע "עופרת יצוקה". החתונה המסורתית נערכה בשיתוף פעולה עם ועדות מקומיות בבית חאנון ובחסות אגודת צדקה חדשה בעיירה וזכתה להתעניינות רחבה בצפון הרצועה. "אנו שמחים על כך שקהל כה רב הגיע לחתונתנו", אמרו שני האחים המאושרים, מחמוד ומוחמד, שנשבעו לעשות הכול למען המולדת והחירות.

על פי דיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", שני האחים לבשו בגדים מסורתיים שנהגו הפלסטינים ללבוש לפני שאירעה ה"נכבה" בשנת 1948 בעוד שכלותיהם לבשו בגדים רקומים וכאפיות פלסטיניות. טקס העברת הכלה לבית החתן, שבמהלכו נוגנו שירים ומזמורים מסורתיים, נערך בסמוך לחורבות בית החתנים במרכז העיירה. לאחר מכן המשיכו החתנים לעבר הריסות הבית, שם נבנה עבור כל אחד מהם אוהל לחגיגת הנישואים.

אחד ממארגני החתונה מסר כי החתונה נערכה "למרות ההרס הרב על מנת להדגיש כי כל ניסיון לתקוף ולפגוע בעם הפלסטיני, ייכשל". לדבריו, לעם הפלסטיני יש זכות היסטורית על אדמתו ומולדתו "ושום גורם – יהיה אשר יהיה – לא יצליח לסלקו מאדמתו". הוא הוסיף כי המצור על רצועת עזה לא ישבור את רוח תושבי הרצועה אלא הם דווקא ימשיכו להיאבק עד לסילוק "היישות הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully