וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה לזייף כסף כשאפשר לזייף בנק?

עידן דורנר

23.7.2009 / 14:24

נוכלים באוגנדה הקימו בנק מזויף, קיבלו הפקדות בסך 100 אלף דולר ונמלטו עם כל הכסף. הלקוחות שהגיעו לסניף גילו לתדהמתם שהוא נטוש

נוכלים באוגנדה רימו את תושביה של עיירה קטנה על גבול קניה באמצעות הונאה מקורית: הם הקימו בנק מזויף, קיבלו הפקדות ונמלטו עם כל הכסף. הבנק, שקיבל את השם "ויזה פיננס בנק", פתח סניף בעיר מלאבה, ואפילו פרסם את עצמו ברדיו. במשך חודשיים הוא רשם הפקדות בסך 100 אלף דולר. כשהלקוחות המקומיים הגיעו למשוך את כספם כל שהם מצאו היה פתק עליו נכתב: "מצטערים, פעילות הבנק עברה למקום אחר".

הנוכלים שילמו על אוכל, שכר דירה ופרסום באמצעות המחאות מזויפות. ריצ'ארד אויורו, בעל הבניין בו הוקם הבנק, אמר כי הוא האמין בכל ליבו שמדובר באנשים ישרים. "חתמנו על חוזה, והם אפילו כתבו לי צ'ק עם סכום שמספיק לשנה שלמה", סיפר. כשהלכתי לבנק שלי והצגתי להם את הצ'ק, הבנקאים אישרו כי מדובר בהמחאה מזוייפת. עד שהספקתי לדווח על כך למשטרה במלאבה הם כבר נעלמו".

מהרגע שפשטה הידיעה בעיירה התאסף המון זועם מחוץ למקום בו עמד הבנק. רובם סוחרים וחוואים קטנים מהכפרים שסובבים את מלאבה. כל מה שנשאר במקום הם רק כיסאות. הנוכלים לקחו איתם את הקופות, המאווררים ואפילו את השטיחים.

  • עוד באותו נושא:
  • אוגנדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully