וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: "קלינטון וולגרית וטיפשה"

עידן דורנר

23.7.2009 / 11:55

במדינה הקומוניסטית לא אהבו את דבריה של מזכירת המדינה, לפיהם פיונגיאנג מתנהגת כמו ילד מופרע. "לעיתים היא נראית כמו ילדת בי"ס ולעיתים כמו פנסיונרית שיוצאת לשופינג"

צפון קוריאה הגיבה היום (חמישי) לטענת מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, שאמרה השבוע כי המדינה הקומוניסטית מנהגת כמו ילד מופרע. קלינטון גם אמרה היום כי לצפון קוריאה "לא נשארו חברים" שיגנו עליה ממאמצי הקהילה הבינלאומית לשכנע אותה לוותר על פעילותה הגרעינית. דובר משרד החוץ הצפון קוריאני כינה את קלינטון "וולגרית ולא חכמה".

קלינטון נמצאת בתאילנד, כחלק ממסעה לאסיה, שנועד לחזק את הקשר הביטחוני עם בעלות בריתה של ארה"ב באיזור, וכדי לשכנע אותן להמשיך ללחוץ על צפון קוריאה לוותר על תוכניתה הגרעינית ולתמוך בהחרפת הסנקציות על המדינה הסוררת.

"היא השמיעה הערות וולגריות שלא מתאימה למעמדה, בכל מקום אליו הגיעה מאז שהושבעה לתפקיד", נמסר מפיונגיאנג. "ההערה שהשמיעה לגבינו השבוע מלמדת שהיא כלל לא אינטליגנטית. אנחנו לא יכולים להתייחס אל גברת קלינטון כאל אישה מצחיקה, כשהיא אוהבת להשמיע רטוריקה שכזו, ללא כל מודעות לכללי האתיקה האלמנטריים בקהילה הבינלאומית".

הדובר המשיך: "לעיתים היא נראית כמו ילדת בית ספר ולעיתים כמו פנסיונרית שיוצאת לשופינג. עמדתנו היא שקלינטון תתרום תרומה קטנה ליישום מדיניות החוץ של הממשל האמריקאי כמזכירת המדינה, אם רק תהיה לה הבנה כלשהי של העולם".

צפון קוריאה מתעקשת כי היא מפתחת נשק גרעיני להגנה עצמית, כדי להתגונן מפני התוקפנות האמריקאית. באפריל היא הודיעה על ניסוי נוסף, שהביא את מעצמות העולם להטיל עליה סנקציות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully